[Pardus-kullanicilari] Antivirus

S.Çaðlar Onur caglar at uludag.org.tr
20 Mar 2006 Pzt 15:44:28 EET

Pazartesi 20 Mart 2006 14:56 tarihinde, İhsan Haluk AKIN şunları yazmıştı:
> Hımm.
> Tamam linux' ta virüs azdır, belki pek zarar vermemiştir,
> ama hiç yok değildir. Bugün belki aktif olanda yoktur denebilir.
>

> Benim son hatırladığım (takip ettiğim daha doğru olabilir) "red worm" idi.
> Redhat sunucularına bayağı bir sorun yapmıştı.
> ufak bir araştırma ile buyurun.

Terminolojik [1] olarak worm != virus != trojan != rootkit :) ama illa bir
antivirüs kullanacağım diyenler varsa -devel deposundaki clamav ve KDE
arayüzü klamav'ı kullanmalarını tavsiye ederim.

[1]
http://www.viruslist.com/en/glossary?glossid=153590781
http://www.viruslist.com/en/glossary?glossid=153591743
http://www.viruslist.com/en/glossary?glossid=153589812