[Pardus-kullanicilari] YALI ve Pardus'ageçiş projemiz..!

Umut D. linuxlist at gmail.com
19 Mar 2006 Paz 10:06:13 EET

Bir durumu dile getireyim. XP ve diger Windows turevleri - Windows 98
haric - bir makinadan cikip digerine girdiklerinde acilista
kilitleniyorlar. Bunun cozumu yok. Ya mavi ekran ya da kilitlenme
sorunlariyla ugrasiyorsunuz. Bunun sebebi kurulumda size caktirmadan
kurulum cd'si icinden uygun hal_xxxx.dll dosyasini sisteminize hal.dll
olarak kopyalamasi ve tum donanim islemlerini bu dll ile yurutmeye
calismasi. (Elle degistirmeyin, acilista direk kilitleniyor)

Tek cozumu, ya anakart chipseti ayni (ya da yakin) olacak ya da bir
sekilde donanim profili - ki bunu nasil yapilacagini bilmiyorum, merak
da etmiyorum - ayarlarinizi duzgun yapmis olacaksiniz, yeni profilde
calistigini anlayacak, eski donanim suruculeriyle ugrasmayarak yeni
donanim bulacak, kurulum cdsini isteyecek, bla bla bla...

Yani oyle XP diskimi soktum, yeni kasaya taktim, herseyi tanidi,
laylaylom oldugunu pek gormedim (yaklasik yuzlerce PC'nin yonetimini
yaptigimi da soyleyeyim)

Ha, linux bu konuda daha esnek, hele pardus gibi nispeten genis kapsama
alanina sahip bir kernel kullanan linuxlar, farkli sistemler arasinda
sorunsuz bir sekilde tasinabilir. Belki bir ihtimal ekran cozunurlulugu
ve ag ayarlari uymaz, onlari da degistirmek cok zor olmaz...

Biraz "windowz" bir e-posta oldu, uzgunum...