[Pardus-kullanicilari] konsol komutlari listesi var mi

Basar SEN basarsen at gmail.com
12 Mar 2006 Paz 23:46:20 EET

Merhaba,
Ümran'a katılıyorum. Ayrıca Pardus'u ne kadar tanıyorsun bilmiyorum ama, Ben
pardus sayesinde linux'a başladım, ilk yaptığım iş bilgisayar kitapçısından
Linux işletim sistemi kitabı almak oldu, Böylece başlagıçtan itibaren
linux'u tanıyabiliyorsun. Ben Mithat Uysal'ın kitabıyla başladım bu kitabı
bitirdikten sonra Pardus geliştiricilerinden Görkem Çetin'in linux'la ağ
yönetimini okuyacağım.

Bu şekilde sistematik öğrenmeni öneririm.
Ayrıca en sık kullanılan konsole komutları:
ls -l
ll
cd
pwd
cp
mv
rm
chmod
chown
mkdir
telnet
ftp
whereis
su -
su <kullanıcı>
passwd
whoami
host
ifconfig
which gibi..

man <komut> yazıp <komut> yerine yukarıdaki komutlardan birini yazarak
detaylarını öğrenebilirsin..

umarım yardımcı olabilir..

iyi çalışmalar,

Başar