[Pardus-kullanicilari] pardus install problemi

Onur Küçük onur at uludag.org.tr
4 Mar 2006 Cmt 02:44:13 EET

 Merhaba,

> Fakat kullanmakta olduğumuz anakartlarda  S3 Unichrome Pro chipseti
> var. Ve sanıyorum bu sebepten, bilgisayar cdden boot etmeye başladığı
> andan çok kısa bir süre sonra kilitleniyor. Pardus Live 1.1 ile de
> denemeler yaptım fakat aynı problemi onunla da yaşadım. PClerimizdeki
> chipset, araştırdığım kadarı ile desteklenmeyen ender chipsetlerden.

 Evet malesef bu kartlar çok sorunlu. Aslen gömülü cihazlar için
(sanırım via tarafından) üretilmiş ve daha sonra anakarta tümleşik
olarak dağıtılmaya başlanmış, dolayısıyla bir ekran kartının temel
işlevlerinde bile (vga16 gibi) sorun çıkarıyor.

> Farklı chipsetli olan sistemlerde gayet iyi bir performans ile
> testlerini yaptım. Olumlu sonuçları anlatmama gerek olduğunu
> sanmıyorum.
>
> http://openchrome.org/
> adresinden ve buradan ulaştığım
>
> http://wiki.openchrome.org/tikiwiki/tiki-index.php?page=Collection+of+contributed+binary+packages
> adresinden bazı bilgilere ulaşabildim, fakat bunlar da kurulu olan
> linuxlar için driver.
>
> bu chipset ile ilgili bir yenilik, patch nasıl temin edebilirim?
> Pardus Install versiyonuna bu eklemeleri nasıl yapabiliriz?

 Çekirdeğe açılış parametresi olarak video=vesafb:off video=vga16fb:off
eklerseniz kilitlenme sorununuz büyük ihtimalle çözülecek. Ancak
X ortamının sağlıklı açılması ekran kartının hangi sürümü olduğuna
(K8M800 / K8N800 vs.) bağlı olarak değişebilir. Xorg'un normal via
sürücüleri sağlıklı çalışabilir, ya da unichrome projesinden ilgili
sürücüler elle eklenerek kullanılabilir. Bir ihtimal vesa/fbdev gibi
hızlandırma yapılmamış modlarda en azından kurulumu tamamlayıp
kurulumdan sonra elle ufak bir düzeltme yaparak kurulumu
gerçekleştirmenizi sağlayabilir. Bir sonraki sürümde bu kartlar için
bir iyileştirme eklemesi belki yapılabilir ama henüz kesin birşey
söyleyemiyorum.

 <onur.--.-.uludag.org.tr>                       but wisdom listens