[Pardus-kullanicilari] Firefox Hakkında

Ahmet SARI karacoglan at gmail.com
26 Tem 2006 Çar 20:33:43 EEST

Merhaba

Bu bahsettiginiz Pardus/Linux yada Firefox tan kaynaklanan bir program
degil. Tam aksine Rekabet Kurumunun sitesini tasarlayan akli evvellerin
standart disi bir tarama motoruna sahip olan IE odakli tasrim yapmalari.
Aslinda onlar da belki kendilerince hakli olabilirler: ornegin
ziyaretcilerin %90 gibi bir cogunlugunun sahip olacagi yazlima gore kod
yazip zamandan kazanmak isteyebilirler.

Isin trajikomik tarafi ise bu sitenin Rekabet Kurumuna ait olmasi:
birincisi bir kamu kurulusu ve dolayisiyla her turlu iletsisimi platform
bagimsiz olarak herkesce ulasilabilir olmali. Ornegin bilgi edinme
yasasi kapsaminda bu kurumun kamuoyuna sunacagi her bilgi ulasilabilir
olmali.

Asil aci olan yani ise bu kurumun varlik sebebinin her turlu piyasada
acik ve adil rekabet kosullarinin olusmasini saglamak, olusmadiginda ise
piyasalara mudahale etmektir. Ancak bizatihi bu kurum web sayfalarinin
IE-ozgun tasarimi nedeniyle yazilim piyasasindaki rekabeti baltalamaktadir.

Bunyamin Beyin pozisyonu ve gorevi nedir bilemem ama sanirim kurum
yetkililerine bu anlamsiz durumu iletebilecek durumdadir. Burdan
hareketle bir kampanya onermek isterim. Neden butun kamu kurumlarinin
web sitelerinin platform bagimizi olmasi icin sesimizi duyurmuyoruz.
Mesela neden TRT sitesinde televizyon seyretmek icin MS programlari
kullanmak zorundayim? TRT nin butcesi sizin benim cebimde cikiyor, keza
Rekabet Kurumunun dolgun maaslari da..