[Pardus-kullanicilari] sanırım anlaşlmadı

selim ok selimok at gmail.com
18 Tem 2006 Sal 18:29:52 EEST

Bahsettiginiz sey, yani basite indirgemek dediginiz sey aslinda,
aliskanliklarimi geri getirin demek, evet herkes icin alisik oldugu seyler
alisik olmadiklarina göre daha kolay olur, ama biraz zamanla pardus'a da
alisinca göreceksinizki, daha kullanisli olan, daha fazla secenegi olan,
daha basit olan pardus! Dedigim gibi, siz sadece aliskanliklarinizi
istiyorsunuz. Ama yeni biseylere alismak icin azim gerekir. Ben sahsen sirf
herkes kullansin diye, windows'a tipa tip benzeyen bir pardus görmek
istemem.
Cok degil 10-15 günlük bir sürede, digerlerinin de yardimlarini alarak,
pardus kullanmaya alistim. Bende uzun yillardir windows kullanmaya alismis
biriydim. Para vermekten kurtulmak isteniyorsa, destek almak yardim almak
isteniyorsa, virusten carttan curttan uzak rahat bir hayat isteniyorsa, bu
basit aliskanliklarida degistirmek gerekiyor.

Ancak su cd dagitimi ve insanlara pardus'un yeterince anlatilmadigi
konusunda hem fikirim. Türkiye'de olsun, yurt disinda olsun, linux'la cok
yakindan ilgilenen insanlar disinda herkes pardus'tan bi haber. Pardus
diyorum, o ne diyorlar, isletim sistemi, türk yapimi linux dagitimi diyorum,
"Hadi canim olmaz öyle sey, bizim türkler yapamaz öyle sey!" filan diyor
insanlar!

Linux'un gelistirici tayfasi disinda, bu isin tanitim ve pazarlama kisminda
calisanlarin, bi sekilde daha etkili yollara bas vurmasi gerekiyor, evet cok
zor ama olmali, devlet destegi ile cikan pardus, devleti arkasina almis gibi
durmuyor, okullarda pardus isletim sistemi olmali, microsoftun ürünleri
degil, yeni nesil pardus'la yetismeli, bu potansiyeli kullanamazsak, ilerde
microsofta alismis insanlari pardus'a döndürmek cok zahmetli olur. Gerekirse
hükümeti etkilemek icin sesimizi duyurmak icin imza kampanyasina baslamali.
Bu imza kampanyalarini bosuna yapilan seyler olarak görmeyin, doga dernegi
imza toplayarak bazi seyleri basarmisti, pardus'u destekleyenlerde
basarabilir.

Selim