[Pardus-kullanicilari] pardus.1.1a2 grub

İhsan Haluk AKIN ihsan.akin at gmail.com
15 Tem 2006 Cmt 22:27:41 EEST

Boot loader ile illada başka sistemleri düşünmek zorunda değilsin.
Pardus'u farklı konfigürasyonlarla (temelde çekirdek) açmanı
sağlayacak bir sürü seçenek var ve bunları grub'a yerleştirebilirsin.
Yada yeni bir çekirdeği stable olmasa da bile problemlerin
çözülmüş müdür diye denersin....

illada GRUB' un gözünün önünden yok olmasını istiyorsan
/boot/grub/menu.lst dosyasındaki timeout=10 sayısını
1'e düşür. Sıfır' ın test etmedim ama bazıları 0 ile
hiç beklemeden geçileceğinden bahsederler.

Hem bu arada ben sevmesem de alfamız kendi başına kuruluyor.

Kısaca şu gözüne gözüken yada gözükmeyen bir boot loadar her zaman
olacak. (Windows'ta F8 basınca mı ne geliyordu seçenekler, unutmaya
başladım)

http://en.wikipedia.org/wiki/Boot_loader

The computer's hardware alone cannot perform the complex actions of an which
operating system is capable, such as loading a program from disk; so a
seemingly irresolvable paradox is created: to load the operating system into
memory, one appears to need to have an operating system already installed.

Kolay gelsin.

Cumartesi 15 Temmuz 2006 22:17 tarihinde Nihad Karslı şunları yazmıştı: