[Pardus-kullanicilari] pardus.1.1a2 grub

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
15 Tem 2006 Cmt 22:03:43 EEST

> peki cehaletimi hoşgurun lilo yada grub u kırparak yada başka bir
> araçla boot etmemiz ve sistemi hızlandırmamız olanaklı olurmu.yada
> tubitak karar vericileri yada yada teknik karar vericileri bu konuda
> belki ilerisi için bir proje düşününseler iyi olmazmı.

 Ekin Bey gerekli açıklamayı yapmış ama anlaşılması için yeterli
olmamış, ben de bir yanıt vereyim.

 - Bahsedilen konu Tübitak karar vericileri ya da teknik karar
vericilerin bir seçimi, tercihi, ya da önyükleyicilerin yetersizliği
gibi konular değil, tamamen şu anda PC olarak adlandırdığımız x86 (ve
benzeri) mimariler ve bu mimariler için üretilen donanımlar (harddisk
vs.) ve bu donanımları yöneten en temel yazılımlar (BIOS) sisteminin
getirdikleri ile ilgilidir. Bu mimarilerde çalışan hemen her işletim
sistemi (özellikle üzerinde çalıştığı donanım eski değil ise) bir
önyükleyiciye ihtiyaç duyar.

 - Önyükleyici dediğimiz araçlar açılış "çok" özel durumlar olmadığı
sürece sistem açılış hızını etkilemezler, çalışma süreleri o kadar
kısadır ki farkına bile varmazsınız.

 - Asıl sorunuzun "bilgisayarımın daha hızlı açılmasını nasıl
sağlarım" olduğunu yazdıklarınızdan tahmin ediyorum, eğer böyle ise
direkt olarak sorunuzu sormanız daha uygun olurdu. Bunun cevabı da
çeşitli iyileştirmeler olabilir. Örneğin grub içerisinde kernel komut
satırında "splash=" olan kısmı silmeniz açılış hızınızı arttırabilir.

 Daha fazla bilgi için google, pardus-wiki.org gibi adresleri tavsiye
ederim.