[Pardus-kullanicilari] pardus.1.1a2 grub

Ekin Meroglu ekin at fisek.com.tr
15 Tem 2006 Cmt 21:21:33 EEST

Merhaba;

On Saturday 15 July 2006 20:29, Nihad Karslı wrote:
> banane kardeşim :) ben sadece pardus kullanmak amacındayım başka dagıtım
> yada sistem istemiyorum.grub filanda istemiyorum ben bireysel takılmak
> istiyorum.nasıl live cd di başka sistem araştırmıyorsa pardusun bireysel
> olanıda araştırmasım cumburlop girsin sisteme ..
>
> şaka bir yana belkide bu durum düşünülmedi ama artık pardusun geldigi bu
> aşamadan sonra düşünmek gerekir. o zaman belki 100 km ye 6 sny de filan
> ulaşabiliriz.

Nihad Bey; dusunulmeyen birsey yok ortada : bir isletim sistemi acacaksaniz
bir onyukleyici (boot loader) kullanacaksiniz. Windows kullanacaksaniz
NTLoader (ya da herneyse ismi), linux/bsd vs kullanacaksaniz LiLO veya Grub.
Bu programciklarin isi, sistemdeki isletim sisteminin cekirdegini yuklemek,
kullanilacak acilis ramdiskini baglamak, sistemin acilmasini saglamak gibi
temel isleri yerine getirmektir ve teknik bir gerekliliktir.

Tek bir sistem bile kullansaniz onyukleyici kullanmalisiniz, bunun pardus'un,
suse'nin, hatta windows'un geldigi nokta ile bir ilgisi yok. İlla
istiyorsaniz, giristeki menuyu gostermeyecek sekilde ayarlarsiniz Grub'i, ama
bu grub kullanamadiginiz anlamina gelmez.

Bu tip teknik konular maalesef sizin ya da benim isteklerimizle,
dusuncelerimizle kararlastirilmiyor, belli teknik gereklilikler sonucunda
belli yontem ve programlar kullaniliyor. Kaldi ki, grub hic olmasin
diyorsaniz, BIOS'un boot etmek icin kullandigi alt seviye cagrilardan
baslayip kernelin kendisini yuklemesini saglayan kodlara kadar bircok yeri
degistirmelisiniz - yani i386 mimarisinin temellerini. İlk IBM PC (1980lerin
basi) ile temelleri atilmis ve boyle bir degisiklige ugramasi pratikte
imkansiza yakin bir sistemden bahsediyoruz.

Lutfen biraz olsun arastirmadan, hatta bu tip listelere yapilabilirligini bile
sormadan boyle teknik konulari gıundeme getirip "dusunulmedi" gibi
cikarimlarda bulunmayin. Liste zaten her gecen gun teknik konulari
tartismaktan uzaklasiyor, bir sonsuz tartismaya daha ihtiyacimiz yok :-) Bu
yazdiklarimi da size bir cevap degil, genel olarak acilis surecinin nasil
isledigi ile ilgili birkac ipucu olarak gorurseniz sevinirim ayni nedenlerle.

Not:Linux cekirdegi ile ilgili eski belgelerde linux cekirdeginin floppy'ye
dogrudan yazilarak sistemi boot etme yeteneginin oldugu yazar, ama guncel
cekirdeklerde durum nedir bilmiyorum. Cok da onemli degil, zaten ne biz
floppy ile sistem acmak istiyoruz, ne de guncel cekirdekler pratikte  bir
floppy'ye sigiyor- kisacasi kullanilabilir degil.
--
Iyi Calismalar;
Ekin Meroğlu
ekin at fisek.com.tr
Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693