[Pardus-kullanicilari] Pardus Alfa 1.1 ilk izlenimler..

Eyup Ersan eyupersan at gmail.com
12 Tem 2006 Çar 01:16:12 EEST

Öncelikle, Geliştirici arkadaşlara başarılar ve kolaylıklar dilerim..Pardus Alfayı indirip 12x hızla CD' ye yazdım..
İki adet Dizüstü (HP-Compaq NX9105 ve Acere Travelmate 4002) bilgisayara sorunsuz kuruldu..HP deki pardus' u henüz test edemedim..
Ama ACER' da Pardus'u test ettim..Geliştirici arkadaşlara teşekür ederim..Gerçekten çok iyi olmuş..Alfa sürümündeki bazı problemleri aktarmak istiyorum..

1-) Burada önceden de yazıldığı gibi, GRUB konusunda Windows bölümünü gruba almama problemi bendede var..Bu herhalde düzeltilecek..
2-) ACER Travelmate 4002 dizüstü bilgisayarımda ŞARJ aletini çıkardıktan sonra, halen Fişe Takılı-Tam Dolu simgesi görünüyor..Bilgisayarı
     şarj cihazı takılı olmadan yeniden başlattım, yine aynı durum var..Pil göstergesine geçmiyor..
3-) USB Belleklerimi taktığım zaman (512 MB Kingston ve 1 GB Toshiba) masa üstünde simgesi görünüyor ama MOUNT etmiyor..
     BAĞLA dediğim zaman Failed to Mount Device (Niye Türkçe Mesaj vermiyor acep..) şeklinde hata veriyor..
4-) Pretec DC serisi Dijital fotoğraf makinesini taktığımda görmedi..Pardus Yapılandırma Merkezini kullanarak oradaki Pretec makineyi
     ekledim..Kamera Yapılandırmada Hata (Bad Parameter) hatası verdi..
5-) ACER dizüstü PC' min RAM Belleği 1GB, Centrino 1,6, ATI Radeon 9700 64 MB ekran kartı olmasına rağmen Pardus 1.1 alfa,
     40 sn' de (saat tuttum) açıldı..(Mandriva Linux, Kubuntu ve Suse 10 ve WindowsXP' ye ve eski Pardus sürümüne göre oldukça hızlı açılıyor..)

Bunun dışında, tüm donanımı tanıdı..Problem yok..Internet'e hem ağ kartı üzerinden hem de Kablosuz ağ üzerinden bağlandım..Gelen programlar
oldukça tatmin edici..

Bana göre hatalar düzeltildiği zaman Beta ve RC sürümlerinden sonra kararlı sürüm MUHTEŞEM olarak gelecek..Listedeki arkadaşlar umutsuzluğa kapılmasın..

Eyüp Ersan SÜLÜN
M.E.B Master Teacher
Eğitici Bilgisayar Formatörü
Elektronik Teknik Öğretmeni