[Pardus-kullanicilari] Hata raporları hakkında...

Server Acim sacim at kde.org.tr
10 Tem 2006 Pzt 23:40:27 EEST

Sayın Pardus Kullanıcıları Listesi Üyeleri,

Şu anda listede yazılanlara baktığımda gördüğüm tablo şudur:
-Listeye yazanlar, sanki Pardus 1.1 Kararlı (stable) sürüm çıkmış gibi
davranmaktadırlar.

-Bölük pörçük söylendiği gibi, "Alpha" sürümü, bir test sürümüdür. Bir örnek
vereyim izninizle:

Diyelim ki x firma yeni bir araba üretti. Ancak, bunu piyasaya sürmedi.
Çeşitli test sürüşleri yapıyor. Arabayı sabahtan akşama kadar deneniyor.
Aksaklıklar not ediliyor, bu hataların ne olduğu çözülmeye çalışılıyor. Ve
arabadaki tüm hatalar giderildikten sonra piyasaya sürülüyor. Arabayı alacak
olan kişiye bir "deneme sürüşü" yaptırılıyor.

-Şu anda Pardus'un yeni sürümünün "test" sürüşü yapılmaktadır. Bunu
unutmayalım. Daha önce yazıldığı gibi, bu sürümü kurduğunuzda kendinizi
çeşitli hatalarla karşılaşmaya hazırlamalısınız. Ben tüm yedeklerimi aldıktan
sonra kurdum. Daha kurulumda hatalarla karşılaştım. Benim içim "sürpriz"
olmadı. Çünkü "hata" ile karşılaşmaya hazırdım. Amacım, test sürüşü yapmaktı
(-ki bu test sürüşü kendi açımdan devam etmektedir)

-Amacım, karşılaşılan hataları bildirmektir. hata.pardus.org.tr sitesinin
doğru kullanılması gerektiğine inanıyorum. Şu andaki aşama bence "bilimsel"
bir aşamadır. Bilimsellikte, "duyguya" yer yoktur. Siz hata.pardus.org.tr
sitesinde karşılaştığınız sorunları "bilimsel" bir dille anlatmak
durumundasınız. Bu listeye elbette, duygusal mesajlar atabiliriz. Ben, şu
anda .etc/x11/xorg.conf dosyasında hiç bir şey yazmadığını eğer görmüş isem,
buna kuşkuyla yaklaşır, nedenlerini sorgularım. Buna kızmam, yani duygularımı
aklımın ilerisine almam. Uygulamada karşımıza çıkan hata mesajlarını eğer
bir .txt dosyası olarak oluşturup, bu dosyayı hata.pardus.org.tr'de
yazdığımız hata raporuna ekler isek, bu raporu okuyan geliştirici, programın
hata raporunu teknik olarak inceleyecek ve orada anlatılanlara göre bir
sonuca ulaşıp, gerekenleri yapacaktır.

-Uzun bir mesaj olduğunu biliyorum. Ancak, şu anda biz kullanıcıların ve
gönüllü "tester"lerin amacının, Pardus İşletim Sistemi'nin kusursuz hale
gelmesine "samimi-içten" katkıda bulunmak olmalıdır. Daha ötesi değil. Çünkü,
program menüsüne baktığımda oldukça zengin bir liste ile karşılaşmaktayım.
Ayrıca, Umut PULAT, harika bir Tulliana Simge Seti yaratmış. Ellerine sağlık
Umut.

-Arkadaşlar, "hata.pardus.org.tr"deki hata bildirim sistemini doğru
kullanalım. Raporlarımız, nesnel, bilimsel olsun. Tam olarak olanları
anlatalım. Bir benzetme saha yapacağım izninizle: Raporlarımız adeta "bir
avukata verilen ifade" ayrıntısına sahip olsun. Hiç bir detayı atlamayalım.
Çünkü, küçük bir detay, çok büyük anlam ifade edebilir.

-Pardus Ekibine saygı ve sevgilerimi gönderirken, bu uzun nasihatları sabırla
okuyan Pardus Kullanıcıları'na sabırları için teşekkür ederim.
--
Server Acim
-Besteci