[Pardus-kullanicilari] Pardus 1.1 grup yapılandırmasında hata

umut muslu umuslu at gmail.com
10 Tem 2006 Pzt 19:05:37 EEST

10.07.2006 tarihinde Cihan GÜNGÖR <cihan.gungor at memorial.com.tr> yazmış:

>  Kurulumu tamamladım fakat grup yapılandırmasını yaparken hata veriyor. Ve
> kurulumu tamamlayamadım.

Bugzilla'da önerilen çözümlerden biri:
"1) Bilgisayarın power tuşuna basılı tutarak bilgisayarınızı kapatın

2)Cd yi sürücüden çıkarın ve grubun yüklenmesini bekleyin
3)Grubun Pardus 1.1 i otomatik olarak yüklemesinde sonra kde login ekranı
gelecektir
4)Burada muhtemelen daha önce kurulum esnasında tanımladığınız kullanıcı adı
listelenmeyecektir, zaten sorun da bu (sağdaki listede)
5)Bu durumda ctrl+alt+f1 tuş kombinasyonuyla komut satırına geçiyoruz
6)Kullanıcı adı olarak root yazıp kurulumda belirlediğimiz yönetici şifresini
giriyoruz
7)daha sonra emacs /usr/kde/3.5/share/config/kdm/kdmrc komutuyla kdmrc dosyasını
açıyoruz
8)Burada önce emacs'in karşılama mesajları çıkacak, birkaç kere enter'a basmak
gerekebilir
9)Son olarak imlecimiz dosyanın içine geldikten sonra imlecimizi kaydırarak
AllowRootLogin=false olan satırı buluyoruz (biraz aşağıda)
10)Bu değeri false yerine true yapıyoruz (AllowRootLogin=true)
11)daha sonra ctrl+s ile kaydediyoruz ve ctrl+z ile çıkıyoruz
12)sonra komut satırında cp /usr/kde/3.5/share/config/kdm/#kdmrc# kdmrc komutunu
veriyoruz (bende bu klasörün içindeki dosyanın adı #kdmrc# idi sizde başka
olabilir belki, bu klasörün içinde ls komutuyla görebilirsiniz)
13)Eğer dosyanın üzerine yazma ile ilgili bir uyarıyla karşılaşırsanız   e
diyerek kabul ediyoruz
14)son olarak restart ediyoruz

Bundan sonra kde login ekranından root şifrenizle login olabilir ve daha sonra
root yetkileri olmayan kullanıcıları da oluşturabilirsiniz."

Benim işime yaradı. Pardus'a girdim ama Windows hala yok. grub.conf'u
windowsa göre
yeniden düzenledim. Açılışta menüde yeraldı Windows ama açılmıyor hala.