[Pardus-kullanicilari] tasma diye birþey yok

Barýþ Metin baris at uludag.org.tr
24 Þub 2006 Cum 00:09:38 EET

Merhaba,

Perşembe 23 Şubat 2006 23:49 tarihinde, battal şunları yazmıştı:
> Açıkça söylemek istiyorum..tam pardusu sistemimden
> kaldırmak üzereyken "neler eksik" mesajını gordüm
> ve pardus-wiki deki isteklere bir göz attım.Umarım
> bu bu eksikliklerin en azından yarısı
> geliştiriciler tarafından dikkate alınır diye
> düşünüyorum.

"Neler Eksik" sayfasını kullanıcılardan gelecek yorumlar ile eksiklerimizi
görebilmek ve giderebilmek amacı ile oluşturduk zaten :). Geçtiğimiz günlerde
Çağlar duyurusunu yapmıştı.

> olarak bilmiyorum. Benim asıl söylemek istediğim
> ÅŸey ÅŸu: Mandrake'nin denetim mekezini veya Suse'nin
> YAST'ını beklemiyorum pardus'tan ama bakın Gelecek
> Linux gibi güçlü bir sistem üzerine inşa edilmiş
> bir sistemin bile kendine has (glmenu)güçlü bir
> yapılandırma aracı var. Yani TASMA dediğimiz şey
> aslında yok. KDE kontrol merkezinin makyajlamış
> hali diyorum ona. Kısacası kendi başına bir linux
> dağıtımı olmak istiyorsak bizim bir sistem
> yapılandırma aracına ihtiyacımız var herşeyden

Evet, TASMA KDE kontrol merkezinin yeniden yazılmış hali. "Makyajlanmış" da
diyebilirsiniz, yanlış olmayacaktır. Tek yaptığı da KCModule'lerini yönetmek.
KCModule'lerinin yapısı yapılandırma arayüzlerimiz için çok uygun. C++'ın
yanında Python ile geliştirilebiliyor olmaları da bizim için kesinlikle
avantaj. Sağlam bir yapı ve kesinlikle işimizi görüyor. Bu yüzden, şu anda
bundan vaz geçmeyi düşünmüyoruz.

Bu projede amacımız hiç bir zaman herşeyi baştan oluşturmak olmadı.
İhtiyaçlarımız doğrultusunda, tartarak yeni projeleri oluşturduk. Dolayısı
ile yalnızca "biz yaptık" demek için yeni bir yapılandırma arayüzüne
ihtiyacımız var da diyemeyiz. TASMA bizim ürünümüz üzerinde ihtiyaçlarımız
doÄŸrultusunda iyileÅŸtirme/geliÅŸtirme yapabiliriz. KCModule'lerinin bize
yetmediğini düşündüğümüz bir yerde TASMA'ya farklı yetenekler de
kazandırabiliriz. Ama şu anda böyle bir durum yok.

İlginiz ve desteğiniz için teşekkür ederiz. Lütfen wiki'deki eksikler
listesine önerilerinizi eklemekten çekinmeyin. Bu önerileri geliştiriciler
olarak tartışacak ve uygun bulduklarımız için bir zaman planı oluşturarak
çalışacağız.

iyi çalışmalar,
--
Barış Metin