[Pardus-kullanicilari] Panda Antivirüs programı

Koray Löker loker at uludag.org.tr
23 Şub 2006 Per 09:58:14 EET

Perşembe 23 Şubat 2006 09:17 tarihinde, teciman şunları yazmıştı:

> hürriyet gazetesinin  teknonet  bölümünde gördüğüm Panda Antivirüs
> programını kurayım  dedim  (  adresi  şöyle :
> http://www.pandasoftware.com/download/beta)     ancak  kurulumun  son
> aşamasında   kernel source : Not  found    deyip     kurulum tamamlanmıyor.

Anti-virüs programını hangi amaçla kullanmayı düşünüyorsunuz, depoda bulunan
c/klamav işinizi görmüyor mu?

> Geliştiricilerimize bunu sormak istemiştim.Zaman zaman   bankaclık
> işlemleri yapıyoruz.Gerçekten bir risk   almıyoruzdur herhalde.Yani Pardus
> tam anlamıyla güvenlidir değil mi ? İlginize teşekkürler.Kolay gelsin

Bankacılık işlemlerinde temel güvenlik açığı kullanıcı hatalarıdır, sistem
değil. Pardus'la birlikte kullanabileceğiniz iki internet tarayıcısı geliyor.
Mozila Firefox ve Konqueror... Her ikisi de açık kaynak kodlu ve bir çok
insan tarafından denenen, kullanılan tarayıcılar, bankacılık işlemlerine dair
bir güvenlik açığı (ki tanım olarak böyle denmez ama) olduğuna dair bir
keşifte bulunan olmadı. Yani "bildiğimiz kadarıyla" güvendesiniz. Bununla
beraber, o işlemlerin asıl sıkıntıları içinde bulunduğunuz ağın güvenli
olması, doğru sayfaya girdiğinizden emin olmanız ve bunlarla ilgili bilgileri
doğrulayabilme şansınızla ölçülebilir. Pardus ya da başka bir işletim sistemi
kullanmanızın etkisi bunların yanında devede kulak kalacaktır.

--
İyi çalışmalar,
Koray Löker      <--/ http://www.pardus.org.tr /-->