Re: [Pardus-kullanicilari] reklamlý-bedava programlar projesi

Bülent Potur bpotur at gmail.com
22 Þub 2006 Çar 22:21:18 EET

Ulusalcı bir tutum izleyecekseniz, ülkemizde devletten beklemek gerekiyor.
Çünkü  Cumhuriyet kurulduğunda da böyle idi. O zaman Sümerbank, Etibank, MKE
kurumları ile stratejik önemi olan sanayilerin temeli atıldı.
Şimdi de Tübitak öncülüğünde Ulusal İşletim Sisteminin kurulmasına destek
verilmesini son derece ümit verici bir gelişme olarak değerlendiriyorum.
Almanlar da okuduğum kadarı ile ilk milli savunma bakanlığında linux
uygulamasına geçmişler.
Linux kullanılması her şeyden önce kamu sektörünü ilgilendirir. Milli Eğitim
Bakanlığı ve okulların otomasyonu, Tüm sağlık sistemi aile hekimliği, sağlık
ocakları, hastaneler, üniversite hastanelerinde tek düzen muhasebe ve tek
düzen hasta dosyalarının tutulması ve verilerin güvenli veritabanlarında
saklanması. Emekli sandığı ve SSK nın ödediği ilaç, tıbbi malzeme ve hastane
masraflarının dünya sağlık örgütü standartlarına göre izlenmesi.
İstatistiksel analizlerinin yapılması ve sağlıklı verilerin anlık olarak
izlemi gibi katrilyonlarca liralık karadelik ve hortumları da ilgilendiren
çok geniş bir yelpazenin izlenebilmesi açısından çok önemlidir.
Yani rasyonel olarak devlet bu sistemlerin alıcısı ve uygulayıcısı olmak
durumundadır.
Öte yandan ülkemizde geleneksel olarak bir genç biraz İngilizce bilip parlak
bir üniversiteyi de bitirdi mi yuppi olmak yolunu seçmektedir. Yani yabancı
bir şirketin Türkiye'yedeki bayiliğini yapmak hem daha az yorucu hem de
maddi açıdan çok daha fazla kazançlıdır. Ayrıca kendi evlatlarımızın
kıymetini bilememekteyiz  Yabancı şirketlerin pazarlama elemanlarının karar
verici pozisyonlarda olan yöneticilerimize profesyonelce yaklaşımları sonucu
yerli üretim yerine ithal ürünler de öncelik kazanabilmektedir. Yani işin bu
yönleri siyasi irade ve uyanıklık ile , aymazlık içerisinde bulunmamak ile
ilgilidir ve tüm bakanlıklar da dahil en sonunda hükümetin başı sorumludur.
Reklamlı programlarla ilgili bende yaptıkları etki mümkün ise reklamı
olmayan benzer bir programı ya da işletim sistemi ile gelen daha ilkel bir
seçeneği kullanıyorum. Yapılan reklam da antipati uyandırmaktan başka bir
işe yaramıyor. Eğer proje sorumlusu ben olsam reklamlı programlara izin
vermem. Ha kişisel olarak öyle yaparlar ise ben de debian kullanıveririm.
Saygılar,
Bülent Potur

22.02.2006 tarihinde erkin tek <gemeyilim at gmail.com> yazmış: