[Pardus-kullanicilari] Program kurma

hüseyin bilen bilenhuseyin at hotmail.com
20 Şub 2006 Pzt 21:33:13 EET

Sayın Pardus geliştirici arkadaşlar
Bildiğiniz gibi Linux altyapısı olmayan Pardus ile linux la haşır neşir
olmaya çalışıyorum.Benim gibi amatör kullanıcılar windows un sunduğu
kolaylıklardan sonra pardus a adapte olmakta zorluk çekiyor kanısındayım.
1-İnternetten indirdiğiniz bir programı ekranın bir köşesinde buluyorsunuz
ya tar2Gz veya rpm paket oluyor fare ile üzerine geliyorsunuz aç dediğinizde
karşınızda açılmayan kurulmayan program (Windows kullananlar bilir üzerine
gelp tıkladığınızda zip li ise genişletmenizi sorar daha sonrada kurulum
başlar kademe kademe ilerler kurulduktan sonra ekranda kısa yolunuz ve  menü
programlarda da yerini aldığını görür.tıkladığınızdada program çalışmaya
başlar) Pardusda da böyle kurulum gerçekleştirmek mümkün olmazmı.
2-Pardus açılışı oldukça uzun sürmekte bu açılışı kısaltmak mümkün değil mi?
3-İletişim günümüz dünyasında oldukça önde gelen konuların başında. Artık
kişiler yazılı iletişimi geride bırakıp anlık sesli iletişim derken şu anda
sesli ve görüntülü iletişimi ön plana çıkarmış internetin bu nimetinden
faydalanmaya başladığı düşünülürse pardus neden bu nimetten faydalanamıyor
4-Webcam i Windows da kurduğunuzda masaüstünüzde kamera ve video simgeleri
beliriyor üzerine tıkladığınızda ise devreye giriyor.Messenger Skype gibi
iletişim programları ile entegre çalışıyor.Pardusda neden böyle bir kolaylık
yok.
Kusura bakmayın yazdıklarım Pardusu tenkit değil linux bilmeyen ve windows
ile yola çıkmış olan kullanıcıların yılmamaları komut dizeleri ile
gözlerinin korkmaması daha pratik kullanım sağlaması açısından dile
getiriyorum bunları. Çalışmalarınızda kolaylıklar diler daha pratik
kullanımlı nice parduslu günlere.

MSN Arama ile dünyayı evinize getirin! http://search.msn.com.tr