Re: [Pardus-kullanicilari] Re: Memory Kart Okuyucu; Pardus-kullanicilari Toplu Mesajı , Sayı 1, Konu 108

Mehmet H akyil45 at gmail.com
14 Şub 2006 Sal 13:31:00 EET

Değer Muharrem yazmış:
> [...]
> tıklıyorum üstüne, açılıyor, herşey orada - ister yaz ister sil. USB stick
> genelde FAT formatlı - öyle geliyor.
>
> EXT3 formatına çevirirseniz problem çıkabilir diyor bazıları, bazı üretici
> şirketler de USB hafızaların formatlanmamasını tavsiye ediyorlar. Buna rağmen
> bir yerde USB memory stick'i ikiye bölüp nasıl bir kısmını FAT, diğeri
> EXT3'de formatlanır diye yazılar da gördüm, ama ner'de şu an
> hatırlayamıyorum.
>
> Kamerayı PC kipinde taktığım zaman da sihirbaz çıkıyor ve n'apmak istiyorsun
> diye soruyor. Ben de aç diyorum. İstersem resimlerin hepsini istediğim

cevap hangi yazıya verilmiş tam anlamadım ama benim yazıma verilmiş
kabul ediyorum ve devam ediyorum :)
elimde bir adet "datafab usb kart okuyucu" var. içinde de 32 mb bir
hafıza kartı var. bu kart thintune marka thinclient'ların hafıza ünitesi.
bu thintune'ların üstünde linux koşuyor. bunlar bazen arızalanıyor.
bizde teknik servise göndermek zorunda kalıyoruz. bunları kendimiz
kopyalamak istedik.
bu cihazı pardusa taktığımda usb listesinde datafab usb olarak tanıyor.
problem yok. fakat bunu otomatik bağlama gibi bir girişim yok ortada.
elle bağlamak istiyorum ama /dev/sdX aygıtları piyasada yok. aynı cihazı
knoppix e taktım. aynen dediğiniz gibi otomatik masaüstüne geliyor
simgeler. girip kullanıyorum.
benim isteğim mount etmekte değil aslında. sadece /dev altında bir yere
bağlasın yeter. ben sadece kopyalayacağım.
bende denedim, biliyorum usb flash diskleri çok güzel kullanabiliyoruz.
ama bunu çalıştıramadım. pardusta /dev/sdX neye karşılık geliyor acaba.
cihazların minix olması ise çok önemli değil diye düşünüyorum. çünkü
linux maşallah desteklemediği dosya sistemi yok. tabi pardusta bunlar
aktif mi çok bilgim yok açıkçası.
yani iki arada bi derede kaldım. herşey tamam ama çalışmıyor niye. önce
ben scsi desteği yok zannettim ama varmış. varsa hangi aygıta bağlıyor
bilen arkadaşlar yardımcı olabilirler mi acaba?

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Atr-TR%3Aofficial&q=datafab+mdcfe-b&btnG=Ara&meta=
<http://www.google.com.tr/search?hl=tr&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Atr-TR%3Aofficial&q=datafab+mdcfe-b&btnG=Ara&meta=>

iyi çalışmalar