[Pardus-kullanicilari] Re: Memory Kart Okuyucu; Pardus-kullanicilari Toplu Mesajı , Sayı 1, Konu 108

Değer Muharrem PardusTestcisi at f2s.com
14 Şub 2006 Sal 12:38:19 EET

On Tuesday 14 February 2006 10:00, pardus-kullanicilari-request at uludag.org.tr
wrote:

   > Selamlar,
   >
   > Cep telefonlarının, digital foto makinalarının memory cardlarını
   > okumak ve üzerinde değişiklik yapmak için gereken memory card okuyucu
   > var. Onlardan bir tane alıcam. Ama önce bi soriyim dedim. Kullanan var
   > mı? Zor çalıştırdıysa nasıl yaptı? Windowsta hiç driver yüklemeden
   > halledebiliyorsun. Aslında windowsta driversiz oluyorsa pardusta haydi
   > haydi olur. Ha unutmadan bunları yönetmek için bir programa ihtiyaç
   > var mı?

   birkaç gün önce benzer bir konuyla ilgili bir mail atımştım ama tam bir
   cevap gelmedi. benzer bir kartı ben de kullanmayı denedim ama
   başaramadım. 32 mb hafıza kartı. ama minix (0x80) dosya sistemi vardı
   üstünde. usb olarak cihazı tanıyordu ama mount edemiyordum. pardusta
   scsi desteği var dedi bir arkadaş ama bütün sistemlerde scsi /dev/sda
   veya /dev/sdb olarak çalışıyor. fakat pardusta /dev/sda göremedim.
   doğrusu nerdedir bilen arkadaş varsa minnettar kalacağız. knoppixte
   fdisk -l /dev/sda dediğimde partition ları görebiliyorum. her işimiz
   olduğunda knoppix e geçmek çok iyi olmuyor.
   iyi çalışmalar.

Tam olarak ne istediğinizi ben pek anlayamadım. Fakat ben dijital kamera ve
USB memory stick denen aletleri hiç problemsiz kullanıyorum. USB porta
taktığım zaman memory stick kendiliğinden çıkıyor masaüstüne zaten. Bir
tıklıyorum üstüne, açılıyor, herşey orada - ister yaz ister sil. USB stick
genelde FAT formatlı - öyle geliyor.

EXT3 formatına çevirirseniz problem çıkabilir diyor bazıları, bazı üretici
şirketler de USB hafızaların formatlanmamasını tavsiye ediyorlar. Buna rağmen
bir yerde USB memory stick'i ikiye bölüp nasıl bir kısmını FAT, diğeri
EXT3'de formatlanır diye yazılar da gördüm, ama ner'de şu an
hatırlayamıyorum.

Kamerayı PC kipinde taktığım zaman da sihirbaz çıkıyor ve n'apmak istiyorsun
diye soruyor. Ben de aç diyorum. İstersem resimlerin hepsini istediğim
dosyaya taşıyorum veya koypalıyorum.

Umarım problemi yanlış anlamamışımdır.

İyi çalışmalar,
Değer