[Pardus-kullanicilari] Yazici paylasimi

Onur Küçük onur at uludag.org.tr
6 Şub 2006 Pzt 19:00:47 EET

 Merhaba,

> Pardus  kurulu bir bilgisayardaki yaziciyi icinde Windows ve Pardus
> makineleri bulunan bir networke paylastirmak icin samba mi
> kullanmaliyim? Saf Pardus aginda da ayni sey mi gecerlidir?

 Her iki durum için de samba kullanmanız şart değil. Cups, yani yazıcı
yönetim sistemini kullanarak paylaştırabilirsiniz.

 Cups güncellemesi ile openslp desteği pakede eklendi, yani Pardus'lar
birbirlerini rahat tanıyacaklar. Diğer sistemlerden cups ile
paylaştırılmış yazıcıya ulaşmak için yazıcı tipi olarak ipp ve adres
olarak http://paylasim_bilgisayarının_adresi:631/printers/yazıcının_adı
şeklinde tanıtabilirsiniz.

 <onur.--.-.uludag.org.tr>                       but wisdom listens