[Pardus-kullanicilari] güncellemeler hakkında

Ekrem SEREN ekrem.seren at gmail.com
27 Ara 2006 Çar 22:20:30 EET

Ünal bey,

2006/12/27, Ünal Özüm <sofamor at gmail.com>:

> Sanmıyorum Ekrem bey.
> Mesela acer bilgisayarlar için kısa yollar philips webcamlar için
> sürücüler vardı güncellenecek paketler içinde oysa makinem toshiba.

Makineniz  toshiba olabilir, fakat bahsettiğiniz paketler sisteminizde
kurulu olmasa "Güncellenecek Paketler" arasında görünmezler. Bahsettiğiniz
paketler hepimizde kurulu. Siz onları güncellemeyerek sadece sizde kurulu
olanların eski sürümde kalmalarına sebep olursunuz. Üstelik sadece
makinenizin donanımına ait sürücüler kurulu değildir sistemde, çekirdeğe
dahil herhalde binlerce donanım için sürücü vardır.

Bide bazıları sorun çıkarabiliyor. Örneğin son güncellemeler içinde alsa
> paketi vardı çalışan ses kartım çalışmaz oldu, keşke o paketi yüklemeseydim
> diye düşünüyorum, iki kere sıfırdan pardus kurup denedim, birde alsa
> paketini hariç bırakıp denememek istiyorum bakalım ne olucak

Eğer genel bir sorun olsaydı hepimizde çıkardı. Güncellemeler genellikle
hata düzeltme oldukları için sorun çıkmaz diye düşünüyorum. Sisteminizi
tekrar kurmadan önce sorunu bulmaya çalışırsanız daha iyi olur. Eğer bir
sorun varsa tespit edilmiş olur.

Demek istediğim; güncellemeler ile ilgili yanlış bir kanı var. Güncellemeler
"Yeni Paketler" gibi arasından seçim yapmanız gereken şeyler değil.
Güncellemeler genel olarak kurulur. Ama yer darlığı, bahsi geçen paketi hiç
kullanmayacak oluşunuz gibi özel sebeplerle belki kurmamak isteyebilirsiniz.
Ama ne olduğunu anlamadığınız bir şeyi güncellemezseniz bu sisteminizin
kararsız davranmasına veya güvenlik sorunu çıkmasına sebep olabilir.

Kolay gelsin...

Ekrem SEREN
"havan"

kolay gelsin.