[Pardus-kullanicilari] Grup sorunu

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
27 Ara 2006 Çar 01:19:34 EET

27.12.2006 tarihinde halit çete <halitcete at gmail.com> yazmış:

> Merhaba Arkadaşlar,
> Bilgisayarı açtığımda grup görüntüsünde daha önce sadece "Pardus 2007"
> varken onunla beraber ikinci bir "Pardus 2007 Kernel 2.6.18.6-68" da
> göründüğümün farkına vardım. Her ikisinden de girdiğimde kendi
> oturumumuma girdiğimi yani bir değişiklik olmadığını gördum. Sadece
> Pardus 2007 yazanda açılış aşamasında Kernel,  2.86 olarak görünüyor.
> Bunun sebebinin dün Apache'yi yüklerken "linux-header ile
> kernel-header çakıştı. İkisinden biri kaldırılacak." diye bir uyarı
> akabinde "kaldır"ı seçtikten sonra "linux-header kaldırıldı" diye bir
> [...]

bu kısım, yaptığınız güncellemeler sonucunda sisteminize daha yeni bir
kernel
kurulduğunda otomatik olarak onunla açılmasının sağlanması için gruba
eklendi.
daha önceden otomatik eklenmediğinden sistemi açılmayan birçok kişi vardı.
başka güncelleme varsa onları da yüklemeniz tavsiye edilir.
paket yöneticisinden "güncellemeleri göster" kısmındaki tüm güncellemeleri
yapmalısınız.

şimdi siz pardus-2007 yazanı seçince eski kernel ile sistemi açarsınız. ama
yanında "kernel 2.6.18.6-68" yazan ile sistemi açtığınızda en yeni kernel
ile sistemi
başlatmış oluyorsunuz.

bunu değiştirmek için root haklarıyla(yani programlar>sistem>daha fazla
uyg.>dosya yöneticisi ile)
/boot/grub/menu.lst dosyasındaki ilgili kısmı silebilirsiniz. zaten diğer
kısımdaki kernel numarasının
daha yeni olduğunu farkedeceksiniz.

ilgili kısım :

title Pardus 2007
root (hd0,5)
kernel (hd0,5)/boot/kernel-2.6.18.5-67 root=/dev/hda6
video=vesafb:nomtrr,pmipal,ywrap,1024x768-32 at 60splash=silent,fadein,theme:pardus
console=tty2 mudur=language:tr quiet
initrd (hd0,5)/boot/initramfs-2.6.18.5-67