[Pardus-kullanicilari] Pardus Ýnternet filtreleme hakkýnda...

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
25 Ara 2006 Pzt 23:32:43 EET

25 Ara 2006 Pts 23:20 tarihinde, halit çete şunları yazmıştı:
> Merhaba Arkadaşlar,
> Benim de en fazla ihtiyaç duyduğum şey bu filtreler. Verdiğiniz
> eklentiyi daha önce kurmuştum ancak her siteye ***** şeklinde
> yıldızlar koyarak isabetli bir şekilde çalışmıyordu. Şimdilik tekrar
> ekledim ve filtre sitelerine abone oldum ama hiç bir etki göstermedi.
> Birkaç kelime ekledim. Onların geçtiği sayfada sadece resimleri
> engelledi ama sonraki tıklamalarda tekrar resimler göründü.
> Dile getirmek istemiyorum ama windowstaki internet explorer'daki gibi
> belirlenen sitelerin dışındakilere yasak koyacak bir filtre olsa daha
> [...]

Sizin şahsınızda tüm arkadaşlara bu konuda bilgi vermiş olayım. Varolan hiçbir eklentinin ve programın bu konuda kesin bir çözüm getireceğini sanmıyorum. TTNet yerine İhlasNet kullanırsanız o başka. Ancak, hosts dosyası (daha önceki emektuplarımdan birinde açıklamıştım) en garantili çözümdür (eklentilerle birlikte elbette).

Hosts dosyası, bilgisayarınızın, internetteki sunuculara bir alan adının IP adresini sormadan önce taradığı bir dosyadır. Örneğin hosts dosyasına şöyle bir satır eklerseniz
127.0.0.1        www.yahoo.com
O bilgisayardan www.yahoo.com 'a bir daha giremezsiniz. Ta ki o satırı silene kadar.

Firefox vs. eklentilerine bakmadan önce ekte gönderdiğim dosyaya bir bakın derim. İnternette bulabildiğim en güncel liste bu. Eğer bu listeyi bilgisayarınızın hosts dosyasına eklerseniz dertlerinizin bir kısmı çözülecektir.