[Pardus-kullanicilari] Microsoft ve Gözcü?

Ekrem SEREN ekrem.seren at gmail.com
25 Ara 2006 Pzt 10:55:19 EET

Mucip bey, Microsoft demek para demek, aynı zamanda reklam demek de para
demek. Medyanın Microsoft'un reklamını yapmaları kadar normal bir şey yok
böyle bakılırsa. Bence boş verin, kendiniz üzmeyin. Pardus kullanmaya devam
edin.

GNU/Linux işletim sistemi doksanların ortalarından beri var. Nerdeyse on
yıllık zamanda ancak bu kadar gelişebildi ve yaygınlaşabildi. Ama bu gelişme
ve yaygınlaşmanın Windows'tan bir farkı var; Windows 95'ten Windows XP'ye
kadar ve hatta henüz piyasaya çıkmamış Windows Vista bir bakın. Gelişme hızı
nasıl? Birde yanlı hatırlamıyorsam 96 yılında küçüçük bir çekirdek olarak
başlayan Linux ile GNU işletim sisteminin gelişimine bakın!

Linux çok hızlı gelişiyor. Microsoft çok büyük değişikliklere gitmez ise
Özgür Yazılım karşısında durması onca semayeye rağmen çok zor. Ülkeler resmi
Linux'e geçmeye başladılar. (ör. Almanya) Bence Microsoft'un yapabileceği en
akıllıca hamle ne kadar delice gibi görünse de Windows'un kodlarını kamuya
açmasıdır. Bunu yapmadığı sürece sürekli küçülecektir. İnsanlar zamanla
lisans derdinden kurtulmak için Özgür Yazılım'a kaymaya başlayacaklardır. Şu
an bile, gördüğüm birkaç nokta var; örneğin büyük bir şirket bünyesinde ofis
programı olarak Open Office kullanıyor, işletim sistemi olarak Windows XP
kullanmasına rağmen. Zaman gelecek ve işletim sistem olarak da GNU/Linux
kullanılmaya başlanacaktır.

Benim Pardus'u gösterdiğim ve Pardus üzerinde Beryl'in çalışmasını
gösterdiğim (bkz:
http://video.google.com/videoplay?docid=4588654497926801563&q=pardus) herkes
neredeyse onlara Pardus kurmam için yalvardılar! Gerçekten! :)) Bunda
Beryl'in de büyük payı var tabi ki... Bayramda Bursa'ya gideceğim ve
Bursa'da, Pardus'u anlattığım iki kişi beni bekliyor Pardus'u onlaa kurmam
için... :)

Gün gelicek Microsoft nasıl Firefox karşısında Internet Explorer'da köklü
değişiklikler yapmak zorunda kaldığı gibi Windows'da da yapmak zorunda
kalacak. Ama ben bunun bir faydası olacağını sanmıyorum... :)

Her zaman Pardus, her zaman GNU/Linux...

Selamlar,

Ekrem SEREN
"havan"

Not: Pardus sitesine, Pardus projesine destek olabilmek için "bağış" bölümü
eklense güzel olur!

25.12.2006 tarihinde Mucibirahman İLBUĞA <mucip.ilbuga at gmail.com> yazmış: