[Pardus-kullanicilari] Önbelleğin kontrolü

Atamert Ölçgen muhuk at muhuk.com
25 Ara 2006 Pzt 00:18:46 EET

Atamert Ölçgen wrote On 24-12-2006 23:32:
> İki keredir bana çözüm önermek yerine neden böyle birşey isteiğimi
> sorduğunuz için acaba kendimi ifade mi edemiyorum diye düşünmeye
> başladım. Çözüm hakkında bir fikriniz olmasa hiç cevap vermezdiniz
> herhalde. Acaba saçma birşey mi istiyorum, ya da  eksik bilgi mi
> veriyorum? (Alınacak değilim, öğrenmek için soruyorum, saçmalayıp
> farkında olmayabilirim)
>
> Bu cache'i silmek (ya da daha iyisi sınırlamak) istiyorum çünkü bir
> süre sonra programlar yanıt vermemeye başlıyor (örn. Thunderbird).
> Bende bunu 800MB'ın altında tutmak istiyorum (işlemcim P4 2.6GHz HT).
> [...]
http://linux.inet.hr/proc_sys_vm_drop_caches.html

Bu adreste anlatıldığı şekilde (root olarak) "echo 3 >
/proc/sys/vm/drop_caches" komutuyla önbelleği makul seviyeye düşürmeyi
başardım. Yine de sizin görüşlerinizi almak isterim. Bu dosyaya bir
cronjob ile 3 yazıp sonra da 0 yazarak bu önbelleği düzenli olarak
temizlemem sakıncalı mıdır?

--
Saygılarımla,
Atamert Ölçgen