[Pardus-kullanicilari] Önbelleğin kontrolü

Atamert Ölçgen muhuk at muhuk.com
24 Ara 2006 Paz 23:32:07 EET

Onur Küçük wrote On 24-12-2006 22:30:
>  Bu cache i niye silmeye çalışıyorsunuz ? İhtiyaç olduğunda çekirdek bu
> hafızayı uygulamaların kullanımına veriyor zaten.
İki keredir bana çözüm önermek yerine neden böyle birşey isteiğimi
sorduğunuz için acaba kendimi ifade mi edemiyorum diye düşünmeye
başladım. Çözüm hakkında bir fikriniz olmasa hiç cevap vermezdiniz
herhalde. Acaba saçma birşey mi istiyorum, ya da  eksik bilgi mi
veriyorum? (Alınacak değilim, öğrenmek için soruyorum, saçmalayıp
farkında olmayabilirim)

Bu cache'i silmek (ya da daha iyisi sınırlamak) istiyorum çünkü bir süre
sonra programlar yanıt vermemeye başlıyor (örn. Thunderbird). Bende bunu
800MB'ın altında tutmak istiyorum (işlemcim P4 2.6GHz HT). 50kb'lık bir
dosyayı bulmak için 1.5GB'lık bir alanda arama yapacağına, daha yavaş
olsa da, diskten okumasının sisteme daha az yük bindireceğini
düşünüyorum. Yanılıyor muyum?

--
Saygılarımla,
Atamert Ölçgen