[Pardus-kullanicilari] Güncelleme! Program ekleme! Sorunumuz ve Öneri.

Kayra Akman ckakman at gmail.com
24 Ara 2006 Paz 12:17:50 EET

evrim uzunburun wrote On 23-12-2006 22:04:
> Arkadaşlar
>
> Pardus kullanımı konusunda:
>
> Tasma yapılandırma merkezinde "güncellemeleri göster"i tıkladıktan sonra
> "kurulu paketleri göster" ve " yeni paketleri göster" başlıklarında, biz
> acemi ve yeni kullanıcılar çok yanlışlar yapıyoruz.

Paket yöneticisinde kurulu olan / olmayan ve güncellemesi olan
paketlerin gösteriminin yetersiz olduğuna ben de katılıyorum. Farklı
renkler kullanılabilir. Ayrıca paketlerle ilgili açıklamalar da çok
yetersiz. Arama özelliğinin sadece paket adının değil, paketlerin
açıklamasını da içermesi gerekir.

> 1. Gerekli / gereksiz paketleri yüklüyoruz: Sonuçta harddiskimizin
> sınırına geliyoruz.

Yaklaşık bir yıldır Linux kullanıyorum. Pardus'tan kurduğunuz
kurmadığınız toplamda 1300 kadar paket var. Bunların hepsini kursanız
bile sanmıyorum ki 4 GB'ı geçsin, hadi diyelim 5 GB. Yani uygulama
kurmak son 7-8 yılda aldığınız ibr Hard Diski doldurmaz. Ben Ubuntu'da
standart sistemin üzerine birkaç sunucu, birkaç uygulama geliştrime
ortamı, bir sürü editör, oyun vb. kurduğumda bile /home dışındaki
dizinler için ayırdığım 14 GB'lık yerin (acemilik işte) yarısını bile
dolduramadım.

> 2. Aynı işi yapan bir kaç tane program gereksiz yere yüklenmiş oluyor:
> Kaffeine, KMPlayer, MPlayer gibi. Amatör ve sonkullanıcılar olarak biz
> (ben ve benim gibi düşünenleri amaçlıyorum) bu programların farkını,
> biribirinden üstünlüklerini, önceliklerini bilmiyoruz. Müzik çalıcıları
> ve diğerleri için de öyle...

Windows kullanırken Windows Media Player işimizi görecekken winamp
kurmuyor muyduk? Kullana kullana hangi program işimizi daha iyi görür
öğreniyoruz. Siz de kullanarak tanıyacaksınız programları.

> 3. Pardus için olmazsa olmaz, ana, asıl yüklemelerin hangileri olduğunu
> bilmiyoruz.

Taban sistem diye bir alt bölüm var paket yöneticisinde. KDE bile
olmazsa olmaz bir yükleme değil. Linux + GNU yeterli bilgisayarı
çalıştırmak için. Ama fareyle de birşeyler yapabileyim :) deyince xorg +
kde olay büyüyor tabi ki.

> Önerim:
>
> Pardus kurulum CD'sinin ana öğelerinin dışında, ses, video, tv gibi
> programların en kullanışlı olanlarından birinin yüklü olarak yayımlanması,

"En kullanışlı" çok öznel bir değerlendirme. Sadece Kaffeine + KMplayer
+ MPlayer üçlüsünde sanki oynatıcı kalabalığı varmış gibi görünüyor ama
aslında K-Mplayer ve MPlayer grafik arayüzleri mplayer uygulaması için.
Bunun dışında bir iki ayrıksı örnek dışında uygulamaların alternatifi
yok Pardus'ta. (Depoda vardır, kurulu gelenlerden bahsediyorum.)

> Güncellemelerin öbeklendirilmesi, son kullanıcıların hangi öbekten hangi
> programı yükleyeceğinin,  ya da kurulu hangi programı yükseltebileceğinin

Zaten güncellemeler paket yöneticisinde ilgili bölümde gösteriliyor.