[Pardus-kullanicilari] WPA destegi?

Furkan Duman coderlord at gmail.com
23 Ara 2006 Cmt 11:13:54 EET

On 12/23/06, HAKAN ARIN <hakanarin at gmail.com> wrote:
> Problemim şu: Bu dosyadaki ayarlar el ile ayarlandığından en ufak hata
> probleme yol açıyor ki bende öyle oldu. O yüzden bir örnek dosya içeriği
> istedim. Ben neyi yanlış yapıyorumu anlamak için. Modemimde sadece Wpa
> şifreleme açık. Grafik arayüzden her defasında Scan deyip yeniden Philips
> modemim ile bağlantı kuruyorum ama bunun otomatik olmasını istediğim için bu
> dosyada ayar yapmak istedim. Ama örnek wpa_supplicant.conf.example dosyasını
> bile içeriği çok karışık. Ben grafik arayüzden SSID: Philips ,
> Authentication: WPA-PSK , Encryption: TKIP  , PSK:Şifrem*** 'di. Grafik
> [...]

conf dosyası zannettiğiniz kadar karışık değil. Root haklarıyla:

# WPA-PSK kimlikleme gerektiren kablosuz erişim noktaları için ayarlar
network={
# Erişim noktasının SSID'si
        ssid="Philips"
# Erişim cihazının WPA parolası
        psk="Parolanız"
# Bu bağlantının önceliğinin 1. sırada olduğu belirtiliyor
        priority=1
}

Parolanız ve ssid yazan yeri kendi ayarlarınız yapmanız ve servisi
yeniden kapatıp açmanız yeterli.

--
Furkan Duman