[Pardus-kullanicilari] Pardus'u kurtarmak!

Sinan Canan scanan at baskent.edu.tr
20 Ara 2006 Çar 09:44:30 EET

 Merhaba,
Pardus 2007 yukledim ve sorunsuz calisiyor idi. Intel chipsetli
(82915G/GV/910GL) ekran kartimin ekran cozunurlugu ozelliklerini
kullanamadigim icin, gidip etc/x11/xorg.conf dosyasi icindeki parametrelerle
oynadim (cozunurluk seceneklerine "1152x864" ekledim ve iki adet olan
bagdastiricilardan "monitor1" olanini, monitor0 yerine alt kisimdaki yukleme
satirina yazdim). Pardus'u bir bastan baslattim ki ne goreyim? Acilmiyor!

Soru 1. Pardus'u acmadan daha onceden almis oldugum xorg.conf backup
dosyasini nasil yuklerim (veya xorg'a windowstan nasil ulasir da tekrar eski
haline getirebilirim)? O kadar guncelleme yaptik, bosa giderse cok uzulurum!
Soru 2. Bu ekran kartini ayarlamanin ve openGL ozellikleri ile birlikte,
windows'da desteklenen ikibinkusurlu cozunurluklere ulasmanin bir yolu yok
mudur? (grafik uygulamalarla ugrastigimdan buyuk ekran gerekiyor, 1024'de
alan yetersiz kaliyor..)

Simdiden tesekkurler.
Dr Sinan Canan
www.sinancanan.net