[Pardus-kullanicilari] ntfs diske erişim problemi

cihan inan cihan253 at gmail.com
18 Ara 2006 Pzt 18:46:01 EET

bilgisayarım : 33GB fat32 + 23 GB PARDUS + 20 GB Windows ( NTFS ) olarak
biçimlendirilmiş durumda.
/media dan yada /mnt/ klasöründen ulaşamıyordum NTFS biçimli alana.
konsoldan mount etmemi önerdi bir arkadaş ve mount ederek konsoldan ulaşmayı
başardım. fakat sanırım bu seferde izinlerini değiştirdim. şuanda konqueror
dan açmak istedigimde /mnt/ icindeki hda5 klasörünün üzerinde KİLİT işareti
var. chmod 0755 hda5 dedigimde :

JiX mnt # chmod 0755  hda5
chmod: `hda5''nın erişim izinleri değiştiriliyor: Salt-okunur dosya sistemi

diyor. ardından tekrar ls -al diyince:

drwxrwx--- 27 root disk 16384 Oca  1  1970 hda1
dr-x------  1 root root 12288 Ara 17 16:11 hda5

diyor. sonuc olarak hda5 in izinlerini nasil değiştirebilirim yardım
ederseniz sevinirim.

ayrıca sistem/Dosyayöneticisi-yetkili kullanıcı açarak da mnt ye gelip sag
tıkladım ordan izinleri değiştirmek istedim.

/mnt/hda5 için izinler değiştirilemiyor./mnt/hda5 için izinler
değiştirilemiyor.

ile karşılaştım.

--
Özgürlük için...http://www.pardus.org.tr/