[Pardus-kullanicilari] kurulumdan hemen sonraki ekran çözünürlüğü

Cüneyt Sert cuneyt at me.metu.edu.tr
19 Ara 2006 Sal 10:53:40 EET

pardus 2007'yi kurunca ilk açılışta ekran çözünürlüğü 800*600 olarak
ayarlanmış oluyor. bunu xorg.conf'tan yükseltebiliyorum, sorun yok. ama
başka dağıtımları yükleyince onlar zaten kurulumdan hemen sonra
800*600'den daha yüksek bir çözünürlüğe ayarlanmış oluyorlar. pardus'un
bu anlamda diğer dağıtımlardan eksiği ne? neden 800*600'den daha yüksek
bir çözünürlüğün çalışabileceğini kurulum sırasında anlayamıyor? ekranım
ve ekran kartım hakkındaki bilgileri mi tam toplayamıyor? bu özelliği
iyileştirmek için bizim geliştiricilere "bende şu ekran ve şu ekran
kartı var, şu çözünürlüğü sorunsuz destekliyor" bilgisini mi vermemiz gerek?

cüneyt