[Pardus-kullanicilari] Sonunda Basin...

Mehmet Selim Imre selimimre at gmail.com
17 Ara 2006 Paz 10:52:59 EET

Evet daha fazla tanitim olmali, bende katiliyorum. Fakat tanitim bir yana Pardus 1.0 gelistirilmesi gereken birsürü sey vardi. Ben bir Linux kurdu degilim ama birkaç sürüm kurup üzerine Pardus kullaninca eksiklik ve fazlaliklari hemen görebiliyorsunuz. Misal Kororaa ortolama bir sürüm, Gentoo tabanli bir Linux. Live CDleri hem Aixgl ile geliyor hemde denedigim 4 PCde tanimadigi donanim kalmadi. Pardus henüz kablosuz sorununu çözebilmis degil, ki forumlarda sayfalarca kablosuz baglanti dertleri var. Buna karsin kurulum ve yüklemesi bukadar kolay baska bir sürüm olamaz herhalde. Daha ilk kurulum sonrasind hiçbirsey yapmadan fat32 ve ntfs erisimi olmasi inanilmaz mesela. Grub ve windows erisim kolayligi da çok güzel... Aslinda bos yere uzattim; kisacasi Pardus sadece konusma olmasindan ( ki bunun içinde çalismamis gerek) ve sadece deneme amaçli kurulmasindan öteye geçirtmek için, herkesin kullanmasini saglamak için bence öncelik "ortolama" kullanici isteklerine sorunsuzca cevap verebilmesi gerek. Aslinda bakilirsa oturup sadece bu tarz kullanicilar için ayri son derece basit bir sürüm yazilabilir. Tanidigim bir çok insan nternet ve chat disinda kullanmaz PCsini. Arada sirada flash memory takip görüntü aktarir vs. USB modem veya kablosuz sorunlarinin olmadigi, fazla program içermeyen standart bi sürüm bence daha çabuk yayginlasabilir. Bilmem hatirlarmisiniz; Windows mahkemeye vermeden önce Lindows vardi. Korkunç kirpilmis bir sürümdü, öyleki simdiki live CDler bile kapsamli ondan. Ama bir anda patlamisti. Çünkü XP starter edition gibi basitti...