[Pardus-kullanicilari] pardus - dergi

selim ok selimok at gmail.com
10 Ara 2006 Paz 21:01:20 EET

Konu biraz degisecek ama madem tanitim konusunda konusuyoruz, gecenlerde
beni epey kizdiran yada üzen diyim bir olayi anlatayim. Reklam olarak
algilamayin ama cogu zaman yurt disinda oldugumdan, ülkede olan biteni takip
etmek icin ntvmsnbc.com'u takip ederim, eskiden tarafsizligina oldukca
güvenirdim, halada belli konularda o tarafsizliklarini devam ettiriyorlar
ancak her nedense teknoloji haberleri kisminda bu tarafsizlik yok gibi
geliyor uzun süredir. Özellikle belli markalar, belli isimler hep ön plana
cikiyor, haberler genelde hep yurt disi kaynakli, yani benim ülkeme ait
teknolojik gelismeler hep arka planda kaliyor, ya cok özet geciyorlar yada
hic yayinlamiyorlar.

Özellikle Pardus Beta (ATA) sürümü ciktiginda, bir cok gazete dergi internet
sitesinde haber oldu, ancak bahsettigim sitede haber olmadi. Bunun üzerine
bir sikayet mektubu yazdim, böyle teknoloji takip edilir mi diye. Cevap
alamadim, haberde yayinlanmadi. Takip etmeye devam ettim, bu süre icinde gün
basina ortalama 1 microsoft haberi cikadursun, pardus konusunda bir gelisme
olmadi. Ikinci ve ücüncü sikayet mektubumu yazdim, ancak yine ses cikmadi.
Hatta belki Beta icin geciktiklerinden yayinlamak istememislerdir, cünkü
güncelligi kalmadigindan eski bir haberi yayinlamak itibar kaybi olabilir
diye. Ee ardindan beta 2 cikti rc1 cikti hala ses yok. 2-3 gün önce ayni gün
icinde 2-3 microsoft haberi (hemde bizi hic mi hic ilgilendirmeyen, magazin
diyebilecegimiz haberler) cikinca, iyice gerildim ve haberlere elestirel
yorumlar yazdim.

Ziyaretcilerinin düsüncelerini yalnizca yorumlardan takip ediyor olacaklarki
3 sikayet mektubum dikkate alinmadi ancak, haberlere yazdigim yorumlar
dikkate alindi ve bir cevap düstü e-postama. Cevabin cok büyük bir kismini
yaziyorum (aslinda listeye bu mesaji yazmama sebep olan sey bu).

"Pardus haberi biz daha önce yaptık, CeBIT fuarında da yer verdik. Ancak
sorun şu ki, Pardus'un yetkili kişileri ortada yok ve bizi bilgilendirmeleri
lazım, eğer geliştiricileri NTVMSNBC ile irtibata geçmiyorsa, kendi
ürünlerini tanıtmak için çabaya girmiyorsa, bu durumda betasını RC'si biz
takip edemeyiz. Dikkat ederseniz, Pardus diğer mecralarda da pek görünmüyor.
Ama bu durum açık kaynak için genel bir problem, gerçi açık kaynağa destek
vermek istiyoruz ama.

Sizin bu konudaki çabanızı olumlu karşılıyorum, ancak önceki maillerinizdeki
sinirli halinize gerek yok."

Biz pardus haberide yayinladik diye bahsettikleri haberler sunlar :
http://www.ntvmsnbc.com/news/369740.asp
http://www.ntvmsnbc.com/news/384194.asp
basliklara dikkat! Icinde pardus'un anlatildigi yerlere iyi bakin...

Simdi soruyorum gelistirici ekibe, sorun nerdedir, bu iste bizim hatamiz var
diyebiliyor musunuz yoksa bahsi gecen siteye kizmakta sonuna kadar
haklimiyim. Biliyorum burasi belki tam olarak bunun yeri degil, ancak pardus
kullanicilarinin ne olup bittigini bilmeye hakki var diye düsünüyorum.

Sanirim ortak fikir su, Pardus öyle basarili bir yapim oldu ki, yalnizca
tanitim eksikliginden dolayi insanlarin ilgi göstermemesi cok büyük
haksizlik olur, bu konuda eldeki imkanlar seferber edilmelidir. Ekonomik
yükü büyük olmayan (özelliklede devlete ait kurumlarin yayin organlarinda
yukarda bahsi gecti bilim teknik diye) tanitim yöntemleri üzerinde
durulmali. Biz herseyi cok iyi bilmiyoruz malesef, bu isler nasil yürür ne
yapilir ne yapilamaz ama, su anki durumada gicik oluyoruz tabiri yerindeyse.
:)

Iyi calismalar
Selim

Neyse