[Pardus-kullanicilari] kullanýlabilir disk alaný

S.Çaðlar Onur caglar at pardus.org.tr
10 Ara 2006 Paz 03:03:31 EET

09 Ara 2006 Cts 22:52 tarihinde, Hüseyin Kaya şunları yazmıştı:
> program işinden pek anlamıyorum ama söylemek istediğim birşey var:
> yeni paketler yüklendiğinde eskisi silinmiyor ,bunu anladım.

Nasıl anladınız? Kernel ve modülleri dışında (ki toplamları ~5mb) silinmeyen
birşey yok sisteminizde, bir paket yükseltiliyorsa önce yeni dosyaları
koyuyor sonrada artıkları siliyor. Kernel ve modülleri ise kullanıcının
kendine yaptığı özel ayarlar v.s olabilir, yeni kernel ile sistemi
açılmayabilir v.s v.s sebebi ile silinmiyor.

> Ancak pardus gibi kalbimi kazanan işletim sisteminin bunu neden yaptığını
> anlamadım.Yanisürekli kullanılabilir alanımız azalacak mı?Ve benim
> gibi bu iÅŸten
> anlamayanlar program yüklemek zorunda mı kalacak?lafı uzatmayayım
> ;basitlikten hoşlanan ve bu işlerden anlamayan ben sağı-solu kurcalamadan
> bu işlerin halledilebilir olmasını beklerdim.

Sağı solu kurcalamanıza gerek yok eğer amacınız paketler
indirildikten/kurulduktan sonra sisteminde kalmasın silinsinler ise
package-manager'ın seçenekleri arasından bunu birkaç tıklama ile
yapabilirsiniz.

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/