[Pardus-kullanicilari] Home dizini

Selim Tavþan selimtavsan at gmail.com
9 Ara 2006 Cmt 02:22:04 EET

2006/12/9, oktayer at boun.edu.tr <oktayer at boun.edu.tr>:

> selamlar
> ben pardus 1.0 kullanýyor(d)um. home dizinimi degiþtirmek için "umount
> /home/oktay" yaptým.sonra fstab dan home yazan yeri sildim.bilgisayararestart
> attým.kullanýcý adýmý ve þifremi yazýyorum "could not start
> kstartupconfig.check your installation" mesajý geliyor.ve tekrar kullanýcý
> giriþ menusu geliyor.pardus u acamýyorum þimdi.knoppix live dvd ile bu
> mesajý
> atabildim.bu konuda ne yapabilirim.yardýmcý olursanýz sevinirim
>
> saygýlar

bahsettiğiniz giriş kısmında CTRL+Alt+F1 ile konsol ekranına geçin.
orada "root" olarak giriş yapın. aşağıdaki komutlarla bakın bakalım fstab
dosyanızın yedeği var mı?

cd /etc

ls -l

bu komuttan sonra listede "fstab~" isminde dosya varsa şanslısınız. bunu
geri getirince
düzelir diye umuyorum. ama onu da üstüste kaydederek değiştirmiş
olabilirsiniz.

ilk yöntem çözmezse dosyanın içeriğini değiştirmelisiniz ve home dizininizi
eklemelisiniz.
bu komutla dosyayı düzenlemek mümkün:

nano -w /etc/fstab

çıkarken ctrl+x ile çıkın sorduğu soruya "e" deyin enterlayın...

başarılar...