[Pardus-kullanicilari] Çift ekran nasıl ?

Emin Şenay esenay at boun.edu.tr
2 Ara 2006 Cmt 23:55:34 EET

Merhaba,

02 Ara 2006 Cts 19:53 tarihinde, Onur Küçük şunları yazmıştı:
> Olay kabaca bu, detayları çok. Daha fazla bilgi için internette örnek
> xorg.conf dosyalarını inceleyebilirsiniz.

Söylediğiniz gibi internette bu konu hakkında biraz araştırma yaptım.
Söylediklerinizden daha kolay bir şekilde istediğimi yapmanın bir yolunu
buldum. Hedefim iki monitörün de aynı anda çalışması olmadığı için bu kolay
çözüm işimi gördü.  Yaptıklarımı yazayım, belki lazım olur:

xorg.conf dosyasında screen bölümünün altında display kısmına "1280x1024"
seçeneğini ekledim.

Bilgisayarı harici ekrandan başlatmak istediğimde bilgisayarı yeniden
başlatıyorum, grub ekranında fn+.. tuşuyla harici ekrana geçiyorum. Harici
ekran otomatik olarak 1280x1024 çözünürlükle açılıyor. Ekran başka bir
çözünürlükle açıldıysa masaüstünde sağ tıklayıp "masaüstünü yapılandır"
seçeneğiyle görüntü ayarlarına giriyorum. Ekran boyutu seçeneklerinden
1280x1024 ü seçiyorum.
Bazen ekran otomatik olarak 1280x1024 çözünürlükle açılsa da  görüntüde bir
kayma olabiliyor. Bunu da aynı şekilde görüntü ayarlarından önce çözünürlüğü
1024x768 e düşürüp sonra tekrar 1280x1024 e çıkararak düzeltiyorum.
Bu arada şunu da yazayım: Eğer grub ekranında harici ekrana geçmezsem görüntü
ayarlarında 1280x1024 seçeneği görünmüyor.