[Pardus-kullanicilari] Çift ekran nasıl ?

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
2 Ara 2006 Cmt 19:53:13 EET

> [...]
> bırakmıştım, ve sanırım tekrar denemeyi unutmuşum :-). Mesajı
> okuduktan sonra tekrar denedim, aynı şekilde dizüstü bilgisayara
> harici LCD monitör taktım, gayet güzel çalışıyor. Ancak çözünürlükte
> biraz problem yaşadım. Harici monitörü 1024x768 çözünürlüğünde
> çalıştırabildim, bu da biliyorsunuz 17" LCD ekranlarda bulanık bir
> görüntü demek. Monitörü 1280x1024 çözünürlükte çalıştıramadım, ekran
> ayarlarındaki listede 1280x1024 yoktu. Ben de 915resolution komutunu
> biraz kurcalayayım dedim, ancak çıkan listedeki 1280x1024 modunu

 915resolution, bilgisayarınızda intel bir ekran kartı varsa ve
kullanmak istediginiz cozunurlukler kartın icindeki sabit cozunurluk
listesinde yoksa bu listeyi degistirmek icin kullanilabilecek bir arac.
Teorik olarak donanımınıza kalıcı zarar vermez, ama ihtiyac duydugunuz
cozunurlukler 915resolution -l çıktısında varsa bu aracı hiç
kullanmayınız çünkü gerçek bir çözüm değildir.

> Bu komut riskli olduğu için de
> daha sonra çok dokunmadım.
>
> Acaba harici monitörü 1280x1024 çözünürlüğünde çalıştırabilmek mümkün
> müdür?

 Harici monitoru farklı çözünürlükte çalıştırmak için xorg.conf da

 - ekran kartı kısımlarını (section device) (tek ise) iki adet yapın,

 - monitor kısmını tek ise iki adet yapın, adlarını farklı verin
(monitor0->monitor1 olarak degistirin ikincisini) ve ikinci monitor
icin tazeleme frekanslarını verin (lcd ler icin pek gerekli degil)

 - ekran kısmnı (section screen) iki yapın ve ikinci kart ve ikinci
monitoru kullanacak sekilde ayarlayın

 - serverlayout kısmında

 Screen      "Screen0"

 kısmı

 Screen       0 "Screen0"
 Screen       1 "Screen1"

 yapın ve biraz altında kullanmak istediginiz tip ayarını secin. Aynı
goruntu icin clone "on" yanyana goruntu icin xinerama "on" olarak ayar
degistirin.

 Olay kabaca bu, detayları çok. Daha fazla bilgi için internette örnek
xorg.conf dosyalarını inceleyebilirsiniz.