[Pardus-kullanicilari] yaşanmış gerçek bir hikayeden alınmıştır :)

Kaan Göktaş kaangoktas at silivrihaber.net
1 Ara 2006 Cum 21:53:23 EET

Yayıncılık ile uğraşan, bünyesinde bir dergi, bir gazete, bir web
tasarım firması bir de reklam ajansı bulunan şirketimizin komple Pardus'
a geçtiğini listeye bir ara müjdelemiştim.. Bu akşam saatleri, daha Rc'
ye yeni yükselttim makineleri bütün personel çıktıktan sonra.. O sırada
bölgede yayın yapan büyük bir günlük gazeteden feryat geldi.. Popüler
bir markanın popüler bir modeli fotoğraf makinesi var ellerinde, ancak
driverları yok.. Gazetede mutlaka olması gereken bir fotoğraf makinenin
içinde, fotoğraf olmadan sayfa kapanmıyor. Windows' la bağlamaya
çalışıyorlar, Google' ın altını üstüne getiriyorlar, firmanın resmi
sitesinden driverlar indiriyorlar ama olmuyor.. Sayfa yetişmeyecek..
Getirin makineyi diyorum, bir yandan DigiCam' in desteklediği makinelere
göz atıyorum, marka mevcut ama model tam yok.. Makine geliyor, usb
kablosunu takıyorum, mount ekranı geliyor.. Şeytan dürtüyor ve DigiCam'
le aç demeden önce yeni pencerede aç diyorum.. Konqueror makinenin içini
gösteriyor.. Ve bingo! Windows' la koca bir gazetenin saatler boyu
bağlayamadığı fotoğraflar elimin altında.. Alıp kopyalıyorum.. Bir
yandan da "Pardus bu Pardus" diyerek.. Hemen arkasından gazetenin Genel
Yayın Yönetmeni' ne mesaj yazıyorum.. "Ağabey mümkünse bana daha zor
sorunlarla gelin, biliyorsun ki Pardus diye bir şey var..

-Türk malı mı bu Pardus?
diyor..
- % 100
diyorum.. Ve ekliyorum..
- Bill Amca' ya selam..
Cevap geliyor..
-Anlaşıldı, el mahkum.. Yarın getir, benim makineden başlayarak bütün
gazeteye kur..

Vatana millete hayırlı olsun efendim :) Geliştiricilere bir kez daha
şükran, selam, saygı :)

Kaan GÖKTAŞ
Gazeteci