[Pardus-kullanicilari] ses çıkış sorunu

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
1 Ara 2006 Cum 20:16:33 EET

01.12.2006 tarihinde Aytek Çingitaş <aytekcingitas at gmail.com> yazmış:

> Herkese Merhaba;
> Yaklaşık 1 yıldır pardus kullanıyorum, şu anki sürümüm ise
> 2007-beta-1-ATA.
> Birkaç dakika önce nividia grafik sürücümün driverlarını indirdim ve bunun
> yanında birkaç bağlı güncelleme daha pisi tarafından zorunlu yapıldı. Söz
> konusu paket güncellemelerinden sonra bilgisayarımı yeniden başlattığımda
> ise hiç bir ses çıkmamaktaydı ve karşıma gelen uyarı mesajı şu yöndeydi;
>
> Sound server informational message:
>
> Error while intializing the sound driver:
>
> device /dev/dsp can't be opened (No such file or directory)

> [...]

takılı bir web cam var mı?
bende de aynı hatayı veriyor sonra webcami blackliste ekliyoruz o zaman
düzeliyor.
web cam var ise onu çıkartın. veya /etc/hotplug/blacklist dosyasına
snd_usb_audio
eklemek gerekiyor.

bunun dışındaki durumlarda konsoldan root olarak alsaconf komutunu
deneyebilirsiniz...

kolay gelsin...