[Pardus-kullanicilari] Pardus 1.1 istek / Mozilla FireFox

Mert Uzbaþlý mert at bunalmis.com
27 Nis 2006 Per 12:44:15 EEST

Merhaba,

tunc er wrote On 26-04-2006 22:56:
> Merhaba Mert
>
>  Sorun font seçimine bağlı ortaya çıkan anormallik bütün fontlar zevk
> gereksinimleri. Fontların büyük olması yapılandırma sorunu. Her font
> büyüklük küçüklük sorunu olmaksızın sunulabilmeli

Kurulumdan sonra, _öntanımlı_ fontların daha küçük olmasını istiyorsunuz
anladığım kadarıyla. Bunun için uluzillaya -eğer yoksa- bir hata girdisi
yapar mısınız?

> Bir de benim ilave etmek istediğim firefox font seçimleri gtk
> uygulamaları font seçimi değil yani web sayfalarında görüntüler
> bozulabiliyor.  Daha önce  daha kötüydü durum nispeten düzeldi ama
> dediğim gibi değişik fontlar ile aynı web sayfalarını açtığımda web
> sayfası üzerinde butonlar kayabiliyor ve bazı sayfalarda yazılar içiçe
> girebiliyor.
>  Çözümün kolay olmadığını biliyorum.

Tarayıcı menüleri GTK ile alakalı fakat sayfaların işlenmesi Firefox'un
kendi seçeneklerinden ayarlanıyor. Açıkçası ben Firefox ayarlarından
fontların sadece boyutunu değiştirdim, yani öntanımlı fontları farklı
boyutlarla kullanıorum. Belki de bu yüzden bahsettiğiniz sorunu
yaşamadım. Bu sorunu hangi yazıtipleri ile yaşadığınızı tespit edip
bunu da uluzillaya girerseniz uygun olur sanırım.

> Umarım bir gün bu da çözülür.
>
> Ayrıca hatırlatmışken
> Pardus menüsü --> Programlar --> Sistem --> GTK Stil ve Yazıtipleri
>
> uygulamasında adresteki jpg'i incelermisiniz.
>
> http://img265.imageshack.us/my.php?image=gtkstilvecheckbox2ti.jpg
>
> Daha kararlı olursa seviniriz

Evet bunu da uluzillaya alalım yoksa.
> İyi çalışmalar Saygılar :)