[Pardus-kullanicilari] Asus AAM6000UG İnternet Sorunu

[PandorasNET] Myxomatose amonefis at gmail.com
25 Nis 2006 Sal 22:57:10 EEST

Merhabalar,

Ben diğer birçok kişinin de yaşadığı USB ADSL modem sorunu çeken bir
Pardus kullanıcısıyım. Birkaç ay önce Pardus'u hem Windows'tan
kurtulma, hem de Türk Malı bir Linux dağıtımı üzerinde deneyim sahibi
olmak için indirdim; fakat USB modem kullandığım internet bağlantımı
kuramadım... Biraz araştırdım ve o günlerde Erdinç Bey'in yazmış
olduğu EciADSL ile ilgili bir yazıyı gördüm ve denemeye karar verdim.
Tahmin edebileceğiniz gibi başarılı bir sonuç elde edemedim... Daha
sonraları çekirdek güncelleme vb. derken tekrar EciADSL'in kurulumuna
döndüm, fakat yine başarılı olamadım :(

Sonra bu programın kendi sitesine bakayım dedim, desteklenmeyen
modemler arasında benim kullandığım modem olan Asus markalı AAM6000UG
model ismine sahip modemden iki adet olduğunu gördüm. Alcatel çipsetli
olanını desteklerken, öbürünü desteklemiyordu... (sonradan tekrar
baktım, bug sayfalarında bu modele sahip olanlardan bazılarının
çalıştırılamadığından bahsediliyordu)

Ben de başka çareler aramaya başladım ve iki yol buldum:

- Amedyn Sürücüsü
Zyxel ve Asus modemleri için geliştirilmiş bu sürücü, benim modemimin
Pardus'ta tanınması için gerekli olan şeyin bu olduğunu düşünerek ilk
başta kendi proje sayfasından derlenmemiş hâlini indirdim. Daha sonra
/usr dizinine .tar.gz dosyasını açaraktan bu sürücü paketini başarılı
bir şekilde (kurulum sayfalarında anlatılan şekli ile - bknz. [1]) GCC
ile derledim. Gerekli olan bağlantı komutunu verdim; fakat bana çıktı
olarak modemin bulunamadığı hatasını verdi... Biraz daha ileri gidip
derlenmemiş hâlindeki .c dosyalarına bakayım dedim, hataları bulurum
belki diye; o dosyalarda da modemin VID ve PID numaraları uyuşmadığı
zaman benim aldığım iletiyi ekrana göstermesi için yazılmış bir 'if'
karşılaştırma kodu vardı. VID ve PID numaralarına baktım, benim
modemle uyuşuyordu, fakat modem bulunamadı hatasını veriyordu...

Bu neden bulamıyor diye komut satırında 'lsusb' komutunu verdim, modem
algılanmamıştı (tak-çıkar yaptığım hâlde) Sanırım bu yüzden bu hatayı
veriyor, fakat durumu hâlâ çözemedim :(

- EagleUSB Programı
Bu da sanırım EciADSL gibi fakat daha farklı USB modem çipsetleri için
yazılmış bir program... GCC ile kurmayı denediğimde aldığım bazı
hatalar vardı, bu çıktıları da ilgilenen olursa, sonraki e-postamda
belirteceğim. (sanırım paket isteği olarak da vardı bu, fakat depoda
bulamadım)

Modemimi hâlâ tanıtamamış bir durumdayım ve onlarca kez tekrar tekrar
denemiş olmam beni artık Pardus'tan soğutmaya bile başladı diyebilirim
:(