[Pardus-kullanicilari] Wine deneyimleri

Sezer Yesiltas sezer.yesiltas at gmail.com
25 Nis 2006 Sal 11:33:05 EEST

Wine Deneyimlerim:

   - Gtalk kurdum çalıştı ama çok iyi görünmüyordu üzüldüm vazgeçtim.
   - eMule 0.46 kurdum bir süre kullandım sonra aMule pisi'si yapılınca
   kullanmadım.
   - Winetools ile MSN 7.0 kurup çalıştırdım, system tray'e bile yerleşti
   ama sonra aMSN'nin pisi'si yapılınca kullanmaktan vazgeçtim.
   - Winetools ile IE 6.0 kurup çalıştırdım, benim için çok önemli, hala
   kullanıyorum.
   - Winetools ile Office2000 kurdum (kendi lisanslı cd'imden) vergi
   iadesi excel'i için gerekmişti, oo açmamıştı, sonra oo'da açılan bir excel
   buldum bir daha da ofis2000'e ihtiyacım olmadı, sadece outlook2000'nin çok
   karasız çalıştığını söyleyebilirim.

Nokia PC Suite ve Google Earth kurup çalıştırmayı başaramadım.
Kurduğum birçok programda wine'ı windows98 yapınca performans alabiliyorum,
xp veya 2000 yaparsam çok yavaşlıyor veya çöküyor. Bazı programlar kurulum
için 2000 ya da XP şartı arıyor, kurarken xp yapıp, çalıştırırken 98'e
çevirmek gerekebiliyor.

Ocak 2006'da Pardus'u ilk kurduğum zamanlarda, Windows'suz  olmayacağını
düşünüyordum, bu nedenle wine çok ilgimi çekmiş üzerinde çok zaman
harcamıştım. Bu dönemde ilk farkettiğim şey linux'çuların pek wine'dan
hoşlanmadığı idi, dolayısıyla  soru sormaya çekiniyor ve wine daha fazla
gelişmez diye düşünüyordum.
Görkem Bey'in bu emaili benim için süpriz oldu. Ben giderek Windows
programlarına ihityacı azalan bir kullanıcıyım, Linux ve Pardus ile yeni
tanışan bir çok kişiyi wine ile desteklemek gerektiğini düşünüyorum, bu
cesaret verici olacaktır. Zaten her insanın içinde bulunan araştırma ve
keşfetme içgüdüsü onları bir süre sonra kullandığı tüm programların Linux
alternatiflerini bulmaya itecektir.

25.04.2006 tarihinde Görkem Çetin <gorkem at pardus.org.tr> yazmış: