[Pardus-kullanicilari] Pardus 1.1 sürümü için istek ve tavsiyeler

Ahmet Nuri Deniz ahmetnuri at gmail.com
23 Nis 2006 Paz 23:59:27 EEST

Güncelleme ile ilgili yazımda bugların ve kritik Güvenlik açıklarının
giderilmesi gerektiğini bende belirtmiştim. Bunlar yapılaması gereken şeyler
yapılmasın diyende çıkacağını zannetmiyorum. Fakat Unutmamak gerekir ki
Pardus çıkalı daha 4 ay oluyor ve 1.1 sürüm hazırlıkları yapılıyor. Kimsenin
elinde sihirli deynek yok hemen bürün rpm leri pisi ye çeviriversin. Daha 4
aylık bir proje için oldukça iyi bir paket deposuna sahip olduğu
kanısındayım.

Bununla beraber Linux dünyası için bel kemiği olmuş olan  ve hemen her
kullanıcının kullandığı KDE, OpenOffice, FireFox , ThunderBird ve Wine gibi
bazı yazılımlar için özel bir grup kurulup bunun takibi bu ekibe verilse
güzel olur. Özellikler FireFox ve ThunderBird e ait çok sayıda eklenti var.
Bu eklentileri direkt olarak kurmak için özel  bir depo oluşturulabilir ve
bu programların Pardus sürümlerindeki kodla bu depoları kontrol edecek
şekilde yazılabilir. Bu sayede bizde güncelleme ve eklenti kurmada önemli
bir rahatlık sağlamış oluruz.

Yukarıda da dediğim gibi bunlar zaman isteyen şeyler ve hem olmuyor. Ben
Pardus un kararlı hale gelmesinin, paket deposunun hem paket yeterliliği
olarak hemde sistem olarak oturmasının şu anki performans ile 2 sene yi
bulacağı kanısındayım. Bunun örnekleri var. Slax da da Pardus ile benzer
özelliklere sahip bir dağıtım ve 5.05 sürümü ile stabilizeyi sağlayabildi.
ve paket deposu da yeni yeni oturuyor.

 Ancak şu da bir gerçek ki eğer paket deposu Pardus a özel olmasa inanın şu
ankinden çok daha üzücü sorunlarla karşılaşacaktık. Bu sistem bir çok sorunu
daha doğmadan boğuyor. Mesela her bulduğunuz paketi çift tıklayınca vın
kuruluyor mu sanıyorsunuz diğer dağıtımlarda? Ben söylevim kesinlikle hayır.
Bazen program kuruluyor çalışmıyor filan. Yada Türkçe ile uyumsuzluk yüzünde
programın son ve en güvenli sürümüne sahip oluyorsunuz ama Ç yerine ß
görebiliyorsunuz. E tabi doğal olarak o programı kullanamıyorsunuz.
vesselam.

22.04.2006 tarihinde Deniz Ogut <kdenizogut at gmail.com> yazmış: