[Gelistirici] Sorumlusu olduğum paketler üzerine

bahadir bahadir at pardus.org.tr
16 Eki 2010 Cmt 22:03:14 EEST

 On Sat, 16 Oct 2010 01:11:19 +0300, Gökçen Eraslan
 <gokcen at pardus.org.tr> wrote:
> Yani eğer, svn hesabı olanlar da bu prosedüre dahil edilecekse,
> herkese aynı
> işlem yapılmalı, göz kararı "A kişisi yeterli değil onu prosedüre
> alalım, B
> sağlam onu almaya gerek yok", olmaz. Prosedürden önce svn hesabı
> almış herkese
> mini bir sınav yapılması vs. gibi çözümler de denenebilir. Fakat, bir
> kişiye
> SVN hesabı verildiyse, ve paket almasının engellenebileceği
> durumların olması
> isteniyorsa bunun da bir prosedürü, süreci olmalı diye düşünüyorum.

 Hatalıysam düzeltin, Ali'nin SVN hesabının Pardus.Org.Tr sitesi bir
 zamanlar PR şirketi tarafından yönetildiği için verildiğini
 hatırlıyorum. Yine yanılmıyorsam Akın, Seda ve Gözde aynı zamanlarda SVN
 yetkisi aldı. Ali'nin paket işi yaptığını da hatırlamıyorum. 2006'da
 Gutenprint paketine yaptığı bir version bump dışında da paketleme işine
 ait kayıtları bulamadım.

 Geliştiricilerin yeterliliklerini sorgulayacaksak, bunu ya herkese
 yapmalıyız ya da yeni süreç geliştirici olanları etkilemez, geliştirici
 olan öyle kalır deyip geçeriz. Bu konuda haklısın, kişiye özel davranmak
 haksızlık olur.

 Ali'nin bir arada bulunduğumuz bir çok ortamda "ben geliştirici
 değilim" demesine şahit oldum, şimdi "bu işi geliştiriciler yapsın"
 dediğimde alınıp gitmesini anlamıyorum.