[Gelistirici] Sorumlusu olduğum paketler üzerine

serdar serdar at pardus.org.tr
16 Eki 2010 Cmt 15:54:17 EEST

 On Sat, 16 Oct 2010 14:37:23 +0300, Ozan Çağlayan <ozan at pardus.org.tr>
 wrote:

> Ali Işıngör çıkıp "saçmalama, alıyorum işte paketleri" de
> diyebilirdiyse ve senden başka
> itiraz eden olmazsa çatır çatır alabilirdiyse sen neyi veto ettin?
>
> "A veto, Latin for "I forbid", is the power of an officer of the
> state to stop unilaterally a piece of legislation."

 Vetonun tek anlamı bu değil, tdk sözlükteki ilk anlamında[1] kullandım.
 "Veto ediyorum = karşı çıkıyorum" bireysel olarak, yetkili bir ağızdan
 bir kararı iletmiyorum yani. Anlam karmaşası olmasın.

 [1] http://tdkterim.gov.tr/bts/?kategori=verilst&kelime=veto&ayn=tam

> Ben de Gökçen'e katılıyorum.
>
> Bir kişinin yapacağı işe güvenmiyorsak o kişinin o işi iyi yapar hale
> gelmesini nasıl sağlayacağız? Ali'nin alayım dediği fontlardan
> Bitstream'i bir kenara koyarsak gerisi çok az kullanılan, oldukça az
> riskli font paketleri.
>
> Bir kişiye sen bu işi iyi yapamıyorsun, ya da yapamazsın ya da bu
> konuda kafi miktarda bilgiye sahip değilsin diyebilmek için o kişinin
> o konuda kafi miktarda bilgiye sahip olmadığını hepimizin göreceği
> bir
> ortam sağlanması lazım.

 Problem, svn hesabı olup da uzun süredir geliştirme sürecinde aktif rol
 almamış geliştiriciler için nasıl bir prosedür izleyeceğimizi
 belirlememiş olmamız. Bu konuda bir adım atmadığımız sürece benzer
 problemlerle karşılaşacağız.

 O zaman buyrun, ayrı bir thread'de
 http://svn.pardus.org.tr/uludag/trunk/common/accounts adresinde svn
 hesabı olup, bir süredir (5 ay, 6 ay?) depolara kod, paket bakımı
 katkısı olmayan geliştiriciler için nasıl bir prosedür izleyeceğimizi
 tartışalım. Diğer geliştiriciler bu konuda ne diyor? Tartışalım mı?

--
 - Serdar Dalgic
 TUBITAK/UEKAE - Pardus GNU/Linux