[linux-network] Re: dns

---------

From: Genco YILMAZ (gyilmaz@genco.gen.tc)
Date: Wed 07 Jan 2004 - 08:00:35 EST

    slm,

    bind kullaniyorsan ve butun zone dosyalari icin gecerli olsun diyorsan bu
    taniminin

    allow-transfer {192.168.1.1;};

    satirini options blogu arasine ekle (tabi IP adresini degistirerek:)
    zone transfer izinini sadece bu IP ye vermis olursun.

    ipchains le zone transfer isini yasaklamak icin ise Enver Hocam siz
    tcp/53 u
    kapatalim demistiniz.Fakat RFC lerden okudum ya da baksa bir yerde
    gozume carpti dns paketi 512 byte in uzerine ciktiginda udp yerine tcp
    kullaniliyor yaziyordu.Boyle birsey varmi henuz tam okuyamadim.Yoksa bir
    hurafemi okudum.:)
    tcp/53 sadece zone transfer esnasinda mi kullaniliyor ? Bu soruyu sormek
    gerkiyor ipchains ile yasaklamadan once.

    kolay gelsin.

    --
    Genco YILMAZ
    http://genco.gen.tc