[Linux] Ynt: Re: Turkiye sizinle gurur duyuyor! / wvdial stupid mode

From: Serdar KOYLU (serdarkoylu@yahoo.com)
Date: Wed 30 May 2001 - 00:18:03 EEST

-----Özgün İleti-----
Kimden: Nilgün Belma Bugüner <nilgun@fide.org>
Kime: linux@linux.org.tr <linux@linux.org.tr>
Tarih: 29 Mayıs 2001 Salı 20:37
Konu: [Linux] Re: Turkiye sizinle gurur duyuyor! / wvdial stupid mode

>pppd devreye girdikten sonra username ve password nasıl alınıyor?

ppp hemen hemen layer 2 seviyesine tekabul eder. Ethernetteki Frame type
802.3 gibi bir durum yani. Fakat daha pek cok ekstrasi vardir. Bunun
detaylarini RFC1548'de bulabilirsiniz. Hizli bir RFC indexi:
www.rfcindex.org

>Dediğiniz 146 için belki çözüm olabilir (Denedim karşıdan IP alamadım. Ama
>bağlı mı? Evet bağlı. Bir adrese bağlanabiliyor musun? Hayır. Sendmail bile
>bağlı değilmiş gibi davrandı.- Sendmail kendisi göndermez ben başlatırım,
>neme lazım...)

Pek anlayamadim ama sanirim, IP adresiniz ISP'nin atadigindan farkli olmus.
Bunu cozmek icin, /etc/ppp/options'a noipdefault eklemeyi deneyebilirsiniz.

>145 ile aynı şeyi denemedim bile... Fazladan username ve password nasıl
girilecek
>ya da hangi altyordam bunu sağlayacak pek belli değil.
ppp kullanici adlarini ve sifreleri /etc/ppp/pap-secrets ve chap-secrets
dosyalarindan alir. Bu dosyalarda

kullaniciadi karsimakine sifre yerelmakine

seklinde satirlar bulunur. ppp iki yonludur. Siz karsi makinede
dogrulandiginiz gibi bu karsi makinede sizinkinde dogrulanir. ISP'ye
baglanmak icin;

kullaniciadi * sifre *

Seklinde kullanabilirsiniz. Ama wvdial bu islemi otomatikman yapar zaten.
.
Herhalde bir kac ISP yi ayri ayri kullanabilmeyi kastediyorsunuz. Bunun icin
bolumlerde ISP leri tanimlayin:

[Dialer sol]
Username = superonlinekullaniciadi
Password = sifre

[Dialer anet]
Username = anetkullaniciadi
Password = sifre

[Dialer ttnet]
Username = falanfilan@ttnet
Password = sifre
Stupid Mode = 1

Sonra telefon numaralarini yazin.

[Dialer s1] ;Superonline Tel 1
Phone = 0 822 3144066

[Dialer s2] Sup.. Tel 2
Phone = 0 822 3143016

[Dialer a1]
Phone = ......

[Dialer t1]
Phone = 145

[Dialer t2]
Phone = 146

Ardindan wvdiali kullanirken, wvdial ispadi tel seklinde kullanin:

wvdial sol s1
wvdial sol s2
wvdial anet a1
wvdial anet a2
wvdial ttnet t1

Bu bir metot. Elbette daha iyi veya kotu baska metotlarda var olacaktir.
Boylece dilediginiz kadar ISS'ye tarif yapabilirsiniz. wvdial sirayla komut
satirindaki parametlere karsilik gelen bolumleri okuyup isler. Mesela

[Dialer modem2]
Device = /dev/ttyS4

ile, arama icin komut satirina modem2 ekleyerek 2. Modemden arama yapilmasi
saglanabilir.

Umarim size yardimci olmustur.. Dilerseniz, kwvdial'i bir deneyin. Sizi
boyle seylerle ugrastirmadan X ortaminda nete baglar. Kppp'nin biraz
gelismisi gibi gorunur, fakat onda stupid mode yerine "Emulate Windows9X
mode" gibi bir tanim kullaniliyordu.

Saygi ve sevgiler..