[Linux] Re: kablo modem uzerinden...

From: HorNET KnighT (hornet@prontomail.com)
Date: Tue 29 May 2001 - 13:37:22 EEST

Selamlar,
Ben evimde mailde sozu edilen mekanizmayi kurdum ve kullaniyorum.
Teknik sudur:
1 adet Linux (slackware7.1)+1 adet ethernet
1 adet 3com hub (12 port)
1 adet windos mulayim client + 1 adet ethernet
1 adet sb3100 kablomodem
basitce anlatmak istersek:
kablo modemden Hub'in 1. numarali portuna cross-cable (4lu UTP) kablo
gidiyor. WindosMe ve Linux hubin muhtelif portlarina Twisted-pair
kablolar ile (8li UTP) girmekteler. Linux DHCP serverdan IP alacak
sekilde netconfig ile yapilandirilmis durumda. /etc/rc.local
dosyasinda ise su satirlar yer almakta:
ifconfig eth0:0 192.168.1.1 up
ipchains -A forward -p all -s 192.168.1.0/16 -d 0/0 -j MASQ

WinMulayim uzerinde ise staticIP (192.168.1.2) mevcut. NS olarak ise
212.156.4.20 ve 212.156.4.4 tanimli. Ve su anda hicbir ek sharer
donanima ya da yazilima ihtiyac duymuyorum. Ek bir guvenlik kuralina
da ihtiyac duymuyorum (cunku evdeyim ve makinama bir sekilde ulasilsa
dahi en fazla Counter-Strike'imi silerler ya da basarabilirlerse
windosu silerler.. ben de elim degmediginden bir turlu
formatlayamiyordum kolaylik etmis olurlar:). Ama yine bu yapi
uzerinden firewall, port kisitlamasi, transparent proxy, redirection
vs.. yapilabilecegini biliyorum. Kurumsal ihtiyaclara gore
genisletilebilir ve esnek bir yapi. Ayrica oldukca da pratik.
Umarim faydasi olur.