[Linux] Re: fw donanimi

From: Ilker Gokhan (IlkerG@sumerbank.com.tr)
Date: Tue 29 May 2001 - 12:27:52 EEST

> merhaba,
> Ben yine ya yanlis anladim ya da yanlis biliyorum... NUMA ve
> NUMAQ birer
> SMP (simetrik coklu islemci) duzenegi degil midir? Ben NUMA'nin sadece
> bellek hiyerarsisi farkli bicimde duzenlenmis bir SMP
> mimarisi oldugunu
> animsiyorum?
>
> Bant genisliginin tek parametre olmadigi, ozellikle sifreleme
> isleminin
> (eger var ise) yukun buyuk bolumunu olusturacagi konusundaki
> fikrimi de
> yineliyorum.

Selamlar,

Evet oyle. NUMA (Non-Uniform Memory Access) adindan anlasilacagi gibi bircok
islemin islenecegi sistemlerde makinalarin lokal belleklerini ortak
kullanima sunup performans artimini saglayan bir yontemdir. Ama Serdar in da
donanim hilesinden demek istedigi sanirim bu kandirmaca durumu icin
soylenmis bir tespit. Sadece burada cift makina degil de cluster icinde bir
cok makina sozkonusu olabilir.

whatis.com da guzel bir tanim vardi. Ayrinti icin oraya bakilabilir.

Saygilarimla,
Ilker G.

Bu e-postada bulunan tüm fikir ve görüşler ve ekindeki dosyalar sadece adres
sahib(ler)ine ait olup, Sümerbank A.Ş hiç bir şekilde sorumlu tutulamaz.
The information contained in this E-Mail and any files transmitted with it
are intended solely for the use of the individual or entity to whom they are
addressed and do not reflect those of Sumerbank A.S.