[Linux] Re: DMA 66 + 20GB

From: ErkaN (Selamsana@uni.de)
Date: Thu 24 May 2001 - 21:10:21 EEST

Selam...

Senol Güler demiski:

> Makinamda 2 adet HDD var 1.si Ultra DMA 66 portuna 20 Gb 2. sini ise ise
> primary HDDr controller da master olarak bagladim.(an kartta 1 UDMA66 2
> adet t2 normal kontroler var) 1. HDD de winme var ken 2.sine Mandrake 8.0
> kurdum fakat acilista hdd leri tanirken 20 Gb lik Hdd ye geldiginde hic
bir
> hata vermeden takiliyor.Bios setup tan DMA66 kontroler'i disable edersem
> dolayisiyla 20 GB lik Hdd i kontrol etmeden geciyorum .Tabii her sistem
> gecisi yaparken bios ayarlari ile ugrasmak angarya gelmeye basladi
> [...]

Linux un bildigim kadari ile Kernel 2.2.x den beri UDMA 66 lar iel hrhangi
bir sorunu yok..Ve ayrica UDMA /66 platteleri de Linux altinda PIO platte
olarak kullanabilirsin (normal kablo ile )....Böyle bir howto vardi ama
adresi su an aklimda yok..

ama eger I/O adreselrini görenebilirsen, mesela cat /proc/pci ile felan
bunu lilo icine yazipda (ama sadece ilk 4 I/O adresi ) booten
yapabilirsin...

mesela
I/O at 0x8800[0x8801]
I/O at 0x8400[0x8401]
I/O at 0x8000[0x8001]
I/O at 0x7800[0x7801]
vs..vs..vs
gibi birse görürsün orda...yukardaki komutu verdigin zaman....

senin icin önemli olan ilk 4 I/O adresi.......

lilo.conf icinede
append="ide0=0x8800,0x8402 ide1=0x8000,0x7802"
dikkat 8402 ve 7802 DOGRUDUR....yanlislik ile yazilmis degildir...

birkac howto okursan cözüme ulasabilirsin sanirim

erkaN

--
The linux philosophy is laugh in the face of danger.

L. Torvalds