[Linux - 299] Re: [Linux - 263] Re: [Linux - 252] Re: [Linux - 244] Dikkat ! Hasta Linux elemanı

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Tue 22 May 2001 - 12:11:47 EEST

Fahrettin Onal wrote:

> Merhaba Serdar Bey,
> Olay hakkinda fazla birsey bilmeden bu sekilde konusmaniz cok normal.Ancak
> bu olayin murat tarafindan yapildigi gercek.Tek sorun onu mahkemeye son
> kanit elimizde yok.Cok isterseniz size bazi emailller yollayayim.Onlara
> bakinca eminim fikriniz degisecek.Ancak o emailleri okuduktan sonra murat
> hakkindaki bircok fikriniz de degisecektir.
> Erdal Bey in uyarisini dikkate alin. Onunla sizden daha uzun sure birlikte
> calistigim icin bunu soyluyorum.
>
> Iyi gunler...

merhaba,
bu tartisma ile ilgilendigimi soyleyemeyecegim; iki ilgilendigim konu
var...

Birincisi Murat Koc'un olmadigi bir yerde boyle bir tartismanin surup
gitmesi
rahatsiz edici. Hakli ya da haksiz, bu bicimde baslayan bir "soylenti"
bir gun
tumuyle sizi alan bir karalama kampanyasi olarak size geri donebilir.

Serdar'in mahkemede delil teskil edebilecek soylemler konusundaki
goruslerini
paylasiyorum, hakli iseniz bile dikkatli olmaniz lazim.

Son olarak ikinci ilgilendigim konuya gelelim. Ben bilgi guvenligi
konusunda
calisiyorum, uzmanlik alanim bu. Kimin yaptigi umurumda degil ama, eger
birisi
sisteminize girdi ve kasitli olarak zarar verdi ise yapani bulmaniza
yardim
etmeye calismak isterim.

Zarar verilen disk(ler) uzerinde hic degisiklik/oynama yaptiniz mi? Eger
disklerde hic ya da cok az degisiklik oldu ise (saldirganin
ayrilmasindan
sonra) verilerinizin buyuk bir kismini kurtarmak, saldirganin nasil ve
nereden
girdigini tespit etmek, neler yaptigini listelemek ve kim olabilecegine
iliskin
bir bilgi seti hazirlayabilmek mumkun olabiliyor. Bu konuda daha once
farkli
kuruluslar icin calismalar yaptim; egitim kurumu olmaniz nedeniyle size
karsiliksiz olarak bu konuda bir destek saglayabilirim.

Listedeki diger uye arkadaslar da yukaridaki paragraftan sistemlerine
zarar
verildiginde daha dikkatli adim atmalari ve disklere (ve hatta mumkunse
ana
bellege) mumkun oldugunca az dokunmus olmalarinin onemini daima
hatirlarinda
tutarlar.

sevgiler, selamlar,
-bd